شناسه : 31290409
معاون فنی و امور عمرانی فرماندار يزد:

وجود سگ‌های ولگرد در یزد تهدید جدی برای سلامت جامعه است


معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد ضمن اشاره به معضلات ومشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ های ولگرد در سطح شهرستان وجود این پدیده را یک تهدید جدی در امربهداشت و سلامت جامعه دانست.

به گزارش یزد آوا، جلسه كارگروه كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماري شهرستان يزد با حضور معاون فني و امور عمراني فرماندار، بخشدار مركزي و ساير اعضاي اين كارگروه تشكيل شد.

«محمد حسين فلاح تفتي» در اين جلسه  باتوجه به اهمیت کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری گفت: تشکیل این جلسه در راستای کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری های مشترک و ارائه راهکارها و پیشنهادات مسولین مربوطه جهت بهبود شیوه های  جمع آوری آنان است.

معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد ضمن اشاره به معضلات ومشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ های ولگرد در سطح شهرستان وجود این پدیده را یک تهدید جدی در امربهداشت و سلامت جامعه دانست وبر ضرورت اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد تاکید کرد.

وي تصريح كرد: این حیوانات در برخي از نقاط شهر وجود داشته و از پسماند زباله های شهری تغذیه می کنند كه باید توسط شهرداری بعنوان مسئول اصلی این کار جمع آوری شوند.

فلاح تفتي در پايان اضافه كرد: سگ های ولگرد علاوه بر امکان انتقال بیماری، از لحاظ بعد روانی و تهدیدات رفتاری غریزی آن ها مورد سلب آسایش مردم هستند که امیدواریم وضعیت جمع آوری این حیوانات با توجه به تشکیل این کارگروه و تعیین وظایف هر دستگاه، بهتر از قبل صورت پذیرد.

لازم بذكر است هماهنگي مركز بهداشت و شهرداري براي واكسينه نمودن افراد دخيل در فرآيند اجرايي كنترل حيوانات ناقل بيماري در سطح شهرستان و همچنين آموزش و اطلاع رساني صحيح به شهروندان براي جلوگيري از نحوه سرايت بيماري ها از حيوانات ناقل از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

محتوا با برچسب بانک.

گفتگو گفتگو

محتوا با برچسب بانک.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گزارش گزارش

محتوا با برچسب بانک.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد