شناسه : 18329230
60 درصد متقاضیان در یزد وام ازدواج دریافت کردند

چرا تقریبا نیمی از زوج‌های یزدی موفق به دریافت وام ازدواج نشدند؟!


بنا به گفته معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد از 8 هزار و 246 متقاضی وام ازدواج در یزد، 3 هزار و 417 نفر موفق به دریافت وام نشده‌اند که تقریبا 40 درصد از متقاضیان را تشکیل می‌دهند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه تعداد متقاضی وام ازدواج در بانک‌های استان 8 هزار و 246 نفر و تعداد وام‌های پرداختی 4 هزا و 821 بوده است و 3 هزار و 417 نفر موفق به دریافت وام نشده اند.

طوبی مازارزاده با بیان اینکه مجموع مبلغ پرداختی این وام‌ها دراستان 144 میلیارد و 630 میلیون ریال بوده است، ادامه داد: بانک ملت در 9 ماهه امسال بیشترین تسهیلات پرداختی ازدواج را در بین بانک‌ها داشته و از بین 2 هزار و 682 متقاضی این وام، به  2 هزار و 222  نفر وام ازدواج پرداخت کرده است.

وی پروسه طولانی دریافت وام و منصرف شدن از دریافت آن و یا اقدام نکردن جدی زوج ها را از جمله دلایل عدم موفقیت تقریبا نیمی از متقاضیان در دریافت وام ازدواج عنوان کرد.

مازارزاده بانک‌های تجارت، صادرات، کشاورزی، رفاه، ملت، سپه و غیره از جمله بانک‎هایی نام برد که به پرداخت وام ازدواج اقدام می کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه فراهم آوردن ازدواج آسان گفت: برای کمک به ازدواج جوانان و با هدف توسعه و ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار در صدد تشکیل مجمع خیرین ازدواج هستیم که اعضای هیئت مدیره و مؤسس آن را بخش‌های مختلف از جمله خیرین مسکن ساز، خیرین ازدواج، خیرین سلامت و غیره تشکیل می دهند.

به گزارش یزد آوا، با توجه به آمار ارائه شده از سوی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد تقریبا تنها 60 درصد از متقاضیان، وام 3 میلیونی ازدواج را دریافت کرده اند و با توجه به روند پرپیچ و خم دریافت این وام به نظر می‌رسد مسئولان باید این سوال پاسخ دهند که چرا 40 درصد متقاضیان موفق به دریافت این وام نشده‌اند هر چند که در این زمان همه این را به خوبی می‌دانند که دریافت 3 میلیون تومان نیز دردی از کسی دوا نخواهد کرد!

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.