۲۴ دستگاه در حوزه حجاب و عفاف دارای مسؤلیت هستند/ سیاسی شدن، از آسیبهای جدی حجاب
به گزارش یزد آوا، سید حسن حسینی عضو شورای مرکزی جبهه عفاف و حجاب کشور در جمع بانوان فعال در عرصه عفاف و حجاب یزد با تاکید بر لزوم شروع کارهای فرهنگی و آموزشی اثرگذار از مهدکودک و دبستان گفت: معضل بدحجابی را نمی توان صرفا با برگزاری همایش٬ راهپیمایی٬ نمایشگاه و کارهای کلیشه ای برطرف کرد.
حسینی با اشاره به قانون عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: ۲۴ دستگاه در حوزه حجاب و عفاف دارای مسؤلیت هستند که برای هر دستگاه در حدود ۱۰ وظیفه تعریف و در قانون مشخص شده است که می بایست به آنها عمل کنند.
لازم است از دستگاههایی که به وظایف خود به درستی عمل کرده اند تجلیل شوند و همچنین مردم باید از دستگاههایی که وظایف خود را به خوبی انجام نداده اند مطالبه داشته باشند.
ابن استاد دانشگاه با ابراز تأسف از ارزش شدن بدحجابی در جامعه بیان داشت: باید با طرح برنامه های مختلف، بانوان محجبه٬ نخبه و موفق به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.
وی ضمن تاکید بر برخورد شایسته با افراد کم حجاب افزود: نباید بین خود و آنها دیوار بکشیم یا صرفا به دلیل بدحجابی آنها را ضد نظام یا انقلاب دانست بلکه باید بین افراد محجبه و آنها روابط خوبی ایجاد شود.
دبیر جبهه عفاف و حجاب استان یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: متاسفانه در زمینه انجام کارهای هنری و جذاب تبلیغی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است کوتاهی شده است و این در حالی است که دشمن سالهاست برای حیازدایی و عفت زدایی و حجاب زدایی در جامعه ما با هزینه های بالا و به طرق مختلف برنامه ریزی کرده است .
وی یکی دیگر از آسیب های جدی برای حجاب را سیاسی شدن حجاب دانست و افزود: دولتهای مختلف با مقوله حجاب همواره برخورد سیاسی داشته اند که این امر باعث سخت شدن کار در این حوزه می شود .
حسینی گفت: وضعیت برخی مناطق یزد، زیبنده این شهر نیست و در ضمن کارهای فرهنگی که انجام می گیرد لازم است کسانی که با غرض های مشخص فضای شهر و اماکن عمومی را آلوده می کنند مشخص شوند و برخورد جدی صورت بگیرد.
این استاد دانشگاه در پایان با تاکید بر توجه به ابعاد جامعه شناسی و روانشناسی حجاب افزود: باید با تشکیل اتاق فکر قوی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به این مقوله به صورت علمی و تخصصی ورود پیدا کرد.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط:
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|