شناسه : 13164655
معاون امور عمرانی استانداری یزد مطرح کرد؛

1800 میلیارد تومان هزینه اولیه طرح انتقال آب به یزد


معاون امور عمرانی استانداری برآورد اولیه خط انتقال آب به یزد را یک هزار و 800 میلیارد اعلام کرد و افزود: امسال از اعتبارات کشوری 30 میلیارد تومان به این خط انتقال یافته است که با این اعتبار انتقال آب به یزد تا 60 سال طول می‌کشد از این رو به دنبال تامین اعتبارات در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، محمد‌رضا سید‌حسینی روز گذشته در جشن بزرگ روابط‌عمومی‌های استان یزد با اشاره اهمیت موضوع انتقال آب به استان اظهار کرد: عملیات اجرایی خط انتقال آب از سرچشمه کارون شروع شده و  40 کیلومتر لوله آن خریداری و دفن شده است.


وی برآورد اولیه این خط انتقال را یک هزار و 800 میلیارد اعلام کرد و افزود: امسال از اعتبارات کشوری 30 میلیارد تومان به این خط انتقال یافته است که با این اعتبار انتقال آب به یزد تا 60 سال طول می‌کشد از این رو به دنبال تامین اعتبارات در استان هستیم.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه پروژه انتقال آب از خلیج فارس بیشتر مصرف صنعتی دارد، ادامه داد: برآورد اولیه برای این پروژه 13 هزار میلیارد تومان توسط کنرسیوم بخش خصوصی و بانک صورت می‌گیرد و پروژه فوق ملی حساب می‌شود که بسیار سنگین است.


سید‌حسینی گفت: پساب های شهرهای اردکان،مهریز و بافق توسط بخش خصوصی عملیات جمع آوری پساب آن در حال اجراست که این پساب ها به ظرفیت‌های بخش صنعتی کمک می کند.


وی با بیان اینکه با وجود بارندگی خوب در فروردین و اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش مواجه بوده است، افزود: در دشت یزد- اردکان با 40 سانتیمتر افت آب زیرزمینی مواجه هستیم و همچنین این آب‌ها به شدت تحت تاثیر آب‌های شور قرا رگرفته اند.


معاون امور عمرانی استانداری یادآور شد: 90 درصد مصرف مجموع منابع آب استان مربوط به کشاورزی، 4 تا 5 درصد صنعتی و مابقی به شرب و بهداشت اختصاص دارد.


وی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید افکار عمومی را نسبت به موضوع کم آبی حساس کنند افزود: متاسفانه مصرف سرانه آب دو برابر شده و از 200 لیتر به 400 لیتر افزایش داشته  است.

سید‌حسینی بیشترین مصرف آب در دستگاه های دولتی را متعلق به مدارس و دانشگاه ها دانست و ادامه داد: خط انتقال آب در خوشبینانه ترین حالت 5 سال آینده به یزد می‌رسد و از این رو باید در حفظ و صرفه جویی در منابع آبی کوشا باشیم.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.