لزوم ایجاد کمپین حساسسازی بحران آب در استان یزد
به گزارش یزد آوا، حامد صدیقی بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی تشکلهای مردم نهاد مدیریت بحران که با محوریت راهاندازی طرح کمپین آب در یزد برگزار شد، با بیان اینکه استان یزد یکی از کمآبترین استانهای کشور است، اظهار داشت: آگاهسازی مردم در مورد کاهش مصرف آب و مصرف هوشمندانه بسیار مهم و ضروری است.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: جمعیت هلال احمر در راستای اهداف اصلی خود که نجات جانها است در بحث مدیریت بحران آب ورود کرده است.
وی با اشاره به اهمیت محافظت از منابع آبهای شرب و کشاورزی افزود: جمعیت هلال احمر استان یزد میتواند با استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب خود و با همکاری دستگاههای مختلف استان نسبت به راهاندازی کمپین آب و اعلام نیاز استان یزد به آب در سطح کشور اقدام کند.
وی حساس سازی و آگاه سازی مردم استان در مورد مصرف هوشمندانه آب، حساسسازی مردم کشور در مورد کم آبی استان یزد، جذب مشارکت بیشتر مردمی در راستای حفاظت از منابع آبی استان و حساسکردن گروههای تأثیرگذاران استان در مورد بحث کم آبی و بحران آب در استان را از جمله اهداف راهاندازی کمپین آب در استان عنوان کرد.
صدیقی تصریح کرد: رسانههای فعال استان یزد باید بیش از پیش در راستای اهداف و رسالت خود نسبت به حساسسازی بحث بحران آب در بین مردم استان و خارج از استان اقدام کنند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد تشکیل کمیته مدیریتی، شناسایی افراد ذینفع، گروههای مخاطب، شرکاء، سرمایه گذاران، پشتیبان و توافق به منظور انتخاب شعارهای کلیدی را از جمله اقدامات اولیه برای راهاندازی کمپینی منسجم، فراگیر و تأثیرگذار در بحث آب دانست.
صدیقی با اشاره به فعالیت بیش از 210 کانون جوان روستایی هلال احمر در استان خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان یزد با بیش از 40 هزار نفر نیروی داوطلب و سازماندهی شده آمادگی هرگونه ارائه خدمات در جهت ترویج فرهنگ مدیریت بحران آب و مصرف هوشمندانه آب در استان یزد را دارد.
وی با اشاره به اهمیت دخالت دادن و حساس کردن رسانههای مختلف در کمپینها عنوان کرد: تولید محتوا، انعکاس رسانهای شعارهای تبلیغاتی، مشارکت سازمانهای مردم نهاد و انجام تبلیغات محیطی گسترده از دیگر اقدامات قابل اجرا در جهت اجرای اهداف کمپین آب در استان است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و خانواده استانداری یزد ادامه داد: بحران آب و توجه به آن در جهت جلوگیری از بروز آسیب اجتماعی بسیار مهم و ضروری است.
مجید جوادیان زاده اظهارداشت: راهاندازی کمپین رسانهای آب نقش بسیار زیادی را در حساس کردن افکار عمومی نسبت به بحران آب ایفا میکند.
وی گفت: تمام دستگاهها و نهادهای مختلف استان باید بیش از پیش در جهت ترویج فرهنگسازی مصرف صحیح و هوشمندانه آب در استان اقدام کنند.
مطالب مرتبط:
- اجرای خط انتقال آب به استان یزد کند پیش میرود/ به داد یزدیها برسید
- 1800 میلیارد تومان هزینه اولیه طرح انتقال آب به یزد
- نبود بازار خوب از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی
- مجوزانتقال آب به استان یزد از حوزه کارون گرفته شده است
- استان یزد به بی آبی رسیده است/ منابع اصلی تولید ریزگرد در استان
- کمبود شدید آب در 300 روستای استان
- افزایش تعرفه آب مشترکان پرمصرف
- پرمصرفهای یزدی منتظر قطعی آب باشند
- کاهش سختی و شوری آب یزد/ نیاز به دستگاه تصفیه آب نیست
- سوء مدیریت؛ اصلیترین عامل بروز بحران آب در یزد است
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|