شناسه : 34932139
مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی یزد:

اعتماد بزرگ‌ترین سرمایه هر رسانه است/ ضرورت پاسخگویی مدیران به اصحاب رسانه


مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی یزد گفت: مدیران باید با حفظ همه جوانب شفافیت رسانه‌ای ایجاد کنند؛ هرچند که در برخی مواقع برایشان خوشایند نباشد.

به گزارش یزد آوا؛ «مجید جوادیان زاده» مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی یزد پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه ضمن یاد کردن از درگذشتگان اهالی رسانه یزد، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این‌گونه نشست‌های هم‌اندیشی فراهم کردن تریبونی برای شنیدن حرف و مشکلات اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید مهارت ارتباط با رسانه را در دستگاه‌های خود ایجاد کنند، اظهار کرد: بهترین مدیران کسانی‌اند که مهارت ارتباط با رسانه را در خود تقویت کرده‌اند. مبرهن است که بزرگ‌ترین رهبران دنیا در رسانه‌ها حضور فعالی دارند.

جوادیان زاده با بیان اینکه وقتی چراغ رسانه روشن شود، همه‌چیز شفاف خواهد شد، گفت: مدیران باید با حفظ همه جوانب شفافیت رسانه‌ای ایجاد کنند؛ هرچند که در برخی مواقع برایشان خوشایند نباشد.

وی با بیان اینکه وارد جامعه پساصنعتی شده‌ایم و رقابت برندها از کالاها بیشتر است، ادامه داد: امروز بسیاری از جوامع بر تولید کالا تکیه ندارند؛ بلکه بر روی تولید و مصرف اطلاعات تأکید دارند؛ ازاین‌رو نیاز به سواد رسانه‌ای و آموزش بسیار محسوس است؛ چراکه آموزش زیربنای رسانه‌ها است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اعتماد سرمایه رسانه بوده و این یک مفهوم کلیدی در رسانه است، اذعان کرد: در کشورهای مختلف رسانه‌های غول‌پیکر هرچند صباح نمایش‌های مختلف اعتمادسازی انجام می‌دهند، چراکه آن‌ها با تمام وجود اعتقاد دارند که اعتماد بزرگترین سرمایه یک رسانه است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید خود را بسنجند که تا چه حد اعتماد مردم را جلب کرده‌اند، تصریح کرد: هستند رسانه‌هایی که شرافت رسانه‌ای خود را حفظ می‌کنند و با تمام وجود خود را ملزم به‌راستی آزمایی اخبار رسیده می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز فضای رسانه بسیار پیچید شده است و در هیچ تقسیم‌بندی خاصی نمی‌گنجند، تصریح کرد: واقعیت این است که رسانه از تئوری جلو افتاده است.

جوادیان زاده با تأکید بر اینکه هر شهروند به سواد رسانه‌ای احتیاج دارد تا بتواند یک رژیم و برنامه رسانه‌ای مشخص برای خود داشته باشد، اذعان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات در عرصه رسانه اعم از اقتصادی و غیراقتصادی به ذات این عرصه برمی‌گردد. به دنبال این هستیم که مرزهای هویت اسلامی را در رسانه‌ها حفظ کنیم و این کار و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی گفت: در سواد رسانه‌ای باید سرفصل‌های مختلفی در نظر گرفته شود؛ مردم چگونه با رسانه برخورد کنند، رسانه‌ها چگونه با مردم برخورد کنند و تمام مسائل باید در سواد رسانه‌ای گنجانده شود.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی یزد با تأکید بر اینکه آموزش به مردم برای پیدا کردن راه درست رسانه‌ای را انتخاب کنند، اظهار کرد: استفاده نادرست از رسانه سهم عمده‌ای در بروز بسیاری از دیدگاه‌ها و بیماری‌های مختلف روانی، اجتماعی و ... در جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات نهادی صنفی است که باید به روش اقناعی مشکلات اصحاب رسانه را شنیده و به آن‌ها رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم خانه مطبوعات به سمت ایده‌آل حرکت کند؛ هرچند که زمان‌بر است.

جوادیان زاده با بیان اینکه انتقال تجربه بسیار سخت‌تر از انتقال دانش است، اظهار کرد: پیشکسوتان باید هم دانش آشکار و هم دانش پنهان را به نسل‌های جدید در رسانه یاد دهند، ضرورت دارد خانه مطبوعات در این زمینه تدابیری بیندیشد.

انتهای پیام/ش

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.