دریافت شهریه در مدارس دولتی غیرقانونی است
سرپرست روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، در واکنش به گلایه برخی خانوادههای دانش آموزان به دریافت شهریه از سوی مدارس دولتی عنوان کرد: مدارس دولتی معمولی به جز هزینه کتاب و هزینه بیمه دانش آموز که مبلغی کمتر از 100 هزار تومان میشود نباید هزینه دیگری از والدین دانش آموز جهت ثبت نام دریافت کنند.
محسن گلستانی فر با بیان اینکه دریافت شهریه در مدارس دولتی تخلف محسوب و با آن برخورد میشود، ادامه داد: خانوادههای دانشآموزانی که با این تخلف مواجه شدهاند و جهت ثبت نام فرزند خود در مدارس دولتی از آنها درخواست شهریه میشود چنانچه این مدرسه جز مدارس خاص، قرآنی و هیئت امنایی نباشد میتوانند در این زمینه شکایت تنظیم کنند.
وی تصریح کرد: والدین دانش آموزان در صورت مشاهده چنین تخلفی میتوانند با مراجعه به نواحی یک و دو آموزش و پرورش یزد شکایت خود را در این زمینه تنظیم کنند و حتی رونوشت آن را به اداره کل آموزش و پرورش استان نیز ارسال کنند تا اداره بازرسی و بخش رسیدگی به شکایات به این موضوع رسیدگی کند.
گلستانی فر اعلام کرد: با بررسی شکایت در این زمینه چنانچه این تخلف محرز شود به صورت جدی با مدیر مدرسه برخورد خواهد شد و مسئولان مدرسه در این زمینه باید پاسخگو باشد و حتی برخورد با این تخلف تا لغو ابلاغ مدیریت مدرسه نیز پیش خواهد رفت.
وی گفت: با وجود اینکه دریافت پول از والدین جهت کمک به مدارس نباید اجباری باشد اما خانوادههای دانشآموزان داوطلبانه میتوانند با توجه به وضعیت مدارس هر مبلغ که مایل باشند به عنوان کمک به مدرسه بپردازند تا صرف امور اجرایی شود و در این امر خیر شریک باشند و هیچ اجباری در این زمینه وجود ندارد.
انتهای پیام/
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|