دشمن درصدد تکرار تجربه اندلس است
به گزارش یزد آوا، «علی هژبری» فعال سیاسی و استاد دانشگاه در جمع بانوان با اشاره به ظرفیت بالای رسانهها، خاطرنشان کرد: باید از بعد مثبت و با مدیریت درست از رسانهها بهره کافی ببریم؛ دشمنان باهدف تخریب اخلاق رسانهها را نشر میدهند اما باید هوشیاری به خرج داده و همه فرهنگ استفاده از وسایل و امکانات مختلف را یاد بگیریم.
وی با اشاره به تأثیر رسانه بر سبک زندگی اذعان کرد: امروزه رسانه مانند ابزاری وارد زندگی روزمره ما شده و زندگی ما را تحتالشعاع خود قرار داده است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه سبک زندگی درگذشته با حال متفاوت است، تصریح کرد: امروز نیازمند فراگیری سواد رسانهای هستیم؛ سواد رسانهای انسان را از مخاطب مستقل بودن به مخاطب فعال بودن تبدیل میکند که اگر اینگونه نباشد تمام تصمیمات فرد تحت تأثیر رسانه قرار میگیرد.
وی افزود: اگر فرد فاقد سواد رسانهای باشد فرد خود را در فضای مجازی در قالب رؤیایی و بهدوراز واقعیات نشان میدهد و نهایتاً دچار خود فراموشی شده، غرق در زندگی مجازی میشود و دیگر قادر نیست به خود بازگردد.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: رسانهها باید هم از طرف دولت و هم از طرف خانوادهها کنترل شود؛ چراکه خواب غفلت در این زمینه انحطاط جوانان را در پی دارد.
هژبری با اشاره به تجربهای که دشمنان از شکست مسلمانان در آندلس داشتهاند، گفت: ترویج روابط نامشروع، گسترش محتویات غیراخلاقی و در پی آن فروپاشی بنیان خانواده ازجمله اهدافی است که دشمن سعی میکند در بستر رسانه آن را محقق کرده و درنهایت به انقلاب اسلامی ضربه بزند.
وی ادامه داد: دشمن امروز به دنبال کسب تجربه اندلس برای ایران اسلامی است و با تمام وجود برای گرفتن غیرت، تعصب، اعتقادات دینی و اخلاقی از خانواده و جوان ایرانی تلاش میکند.
تخریب بنمایه اصلی انقلاب هدف امروز دشمن
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اکنون انقلاب اسلامی ایران به چهلسالگی رسیده است و طی این مدت دستها و قدرتهای ناپاک برای براندازی انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی مضایقه نکرده و از همه امکانات و ابزار موجود برای این منظور کمک گرفتهاند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته سعی کرده است در مقابل استکبار بایستد، از مظلومان حمایت کند و فریاد آزادیخواهی را در تمام دنیا گسترش دهد؛ و این طبیعی است که این اقدام انقلاب اسلامی به کام استکبار خوش نیاید و درصدد براندازی انقلاب اسلامی باشد.
هژبری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در مرحله حساسی قرارگرفته است و اکنون دشمن به این نتیجه رسیده است که مبارزه با انقلاب تنها از راه مبارزه فکری با دین بهعنوان بنمایه اصلی انقلاب ممکن خواهد بود.
این فعال سیاسی یزدی ادامه داد: نمونهاي روشن از اين توطئه را ميتوان در طرح کنت الکساندر دومارانش مشاهده کرد؛ «کنت الکساندر دومارانش» چندین سال بهعنوان ریاست سازمان اطلاعات و امنیت فرانسه بوده است. او در زمان ریاست جمهوری ریگان با وی ملاقات میکند و در این دیدار برای براندازی انقلاب اسلامی ایران طرح «پشه مالاریا» را پیشنهاد میکند.
وی افزود: دومارانش در این دیدار میگوید «پشه مالاریا نمیتواند یک خرس را بکشد؛ اما میتواند با وزوز کردن خواب را از او ربوده و گیجش کند. درعینحال تاکنون کسی ندیده است که خرس بتواند پشه مالاریا را بکشد. راه نابودی ایران در تغییر در عقاید و روحیات و تغییر در سلامت مردم ایران است. برای مقابله با انقلاب اسلامي، بايد اساس کار را بر فروپاشي عقيدتي، روحي، اخلاقي و جسمي رقيب قرار داد و براي اين منظور، هم بايد از روشنفکران بهاصطلاح، جِنتلمن استفاده کرد، هم از مترجمان زبده و هم از قاچاقچيان مواد مخدر».
وی با تأکید بر ضرورت حساسیت ویژه مردم بر حفظ سلامتی خود تصریح کرد: ترویج استفاده از مواد دخانی و مخدر، ترویج استفاده از غذای های ناسالم، قبح شکنی خوردن شراب و تشویق جوانا به خوردن آن، تلاش برای گنجاندن گوشت خوک در سبد غذایی مردم ایران از برنامههایی است که دشمن برای جامه عمل پوشاندن به اهداف شوم خود در دستور کار دارد.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: استعمارگران مستکبر، بهخوبي دريافتند که بهترين روش تضعيف اسلام و نظام اسلامي، مبارزه فکري با آن است و لذا ترويج افکار منافي با دين در دستور کار آنان قرار گرفت. بهحق بايد گفت در هيچ زماني، جريانهاي ضد دين تا اين حد فعّال نبودهاند و اگر نبود حقانيت اسلام و انقلابِ برخاسته از آن، خدا ميداند چه سرنوشتي در انتظارمان بود.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط:
- حوزه خانواده به یک برنامه منسجم نیاز دارد
- خانواده، اساسیترین بنیان اجتماعی/ کاهش ارتباط اعضا مهمترین آسیبی که خانواده را تهدید میکند
- شناخت قوانین لازمه توانمندسازی بانوان است
- سواد رسانهای مثل یک رژیم غذایی است/ پنج سوال طلایی که همه مخاطبان رسانه باید با آن آشنا باشند
- «دخالت والدین» عمده ترین دلایل طلاق در یزد
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|