شکایت «شایق» از شورای شهر یزد/دخالت برخی در هیأتمدیره حمل و نقل شهرداری یزد
به گزارش یزد آوا، صد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر یزد با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مرتضی شایق با اشاره به وجود چالهها و ضرورت ترمیم آسفالت معابر شهر گفت: ما در یک سال و نیم گذشته هرچه داد زدیم کسی توجه ای نکرد و مردم از این ماجرا رنج میبرند.
نائب رئیس شورای شهر یزد افزود: به همین علت شکایتی علیه شورا تنظیم کردم و بعدازاین جلسه به دادگستری ارائه خواهم داد تا شاید دادستانی بتواند برای این معضل فکری بردارد.
وی اضافه کرد: متأسفانه در بودجه 97 و 98 درزمینهٔ ترمیم آسفالت معابر بودجه خوبی دیده نشده و از سوی شهرداری و شورای شهر نیز به این موضوع بیتوجهی شده است.
شایق با ابراز گلایه از برخی بیمبالاتیها در هزینه کرد پول شهرداری اظهار داشت: یکی از این بیمبالاتیها توسط سازمان سیما و منظر صورت گرفته که علیرغم اینکه یک سال از رنگآمیزی برخی معابر شهر نگذشته مجدداً آن را با طرح دیگری رنگآمیزی کردند درست نیست این پولی که مردم بهسختی درمیآورند و به شهرداری پرداخت میکنند اینگونه حیفومیل شود.
نائب رئیس شورای شهر یزد تأکید کرد: ضرورت دارد ابتدا بر روی طرحها کار کارشناسی صورت بگیرد و سپس اقدام شود
در ادامه صادقیان معاون عمرانی استانداری یزد و اعضای شورا و هیئتمدیره سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری یزد در شورا حضور یافته و راهکارهای ارتقا حملونقل عمومی و ترغیب مردم برای استفاده از آن، موردبحث و تبادلنظر قرار گرفت
غلامعلی سفید بابیان اینکه بهبود محیطزیست، شعار این شورا بوده و از ابتدا تلاش کردیم با اقداماتی نظیر اجرای طرحهای پیادهروی،دوچرخهسواری و توسعه حملونقل عمومی در این زمینه تلاش کنیم اظهار داشت: علیرغم اینکه جهتگیری و رویکرد درستی اتخاذشده اما شاید روش کار درست نبوده و از عملکرد خود راضی نیستیم.
عباسی نیز حملونقل عمومی را کلید پیاده محوری دانست و ابراز داشت: پیاده محوری شعار شورای پنجم بوده و برای رسیدن به این مهم باید در توسعه ناوگان حملونقل عمومی و راهاندازی اتوبوسهای سریعالسیر تلاش مجدانه داشته باشیم.
سخنگوی شورای شهر با اشاره به اینکه در نظرسنجیها مهمترین دلیل عدم استفاده از ناوگان عمومی زمان انتظار بالای مسافران عنوانشده گفت: ما درحال حاضر صد و 60 اتوبوس شهری داریم که به لحاظ استاندارد با کمبود250 اتوبوس مواجهیم
شفیعی در واکنش به این اظهارنظر سخنگوی شورا اظهار داشت: حداکثر سرفاصله زمانی اتوبوسهای شهری 10 دقیقه است.
شایق هم بابیان اینکه علیرغم کاهش تعداد مسافران حملونقل عمومی شهر یزد هزینهها در این بخش رو به افزایش است گفت: این کاهش استقبال دلایل متعددی داردکه یکی از آن دلایل فرسودگی ناوگان است.
صادقیان معاون عمرانی استانداریزد نیز در این خصوص گفت: بالغبر 50 اتوبوس فرسوده با عمر بالای 15 سال داریم که به نظر میر سد شورای شهر و شهرداری برنامهای مشخص برای نوسازی ناوگان شهری ندارد.
وی افزود: علیرغم اینکه وام نوسازی ناوگان عمومی تنها برای کلانشهرها در نظر گرفتهشده بود اما با توجه به جهانیشدن شهر یزد و مساعدت دکتر جمالی نژاد یزد را نیز جزو کلانشهرها بهحساب آوردند و اعتبارات نوسازی را به آن اختصاص دادند.
شاکری شمسی عضو هیئتمدیره سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری یزد با ابراز گلایه از مداخلههای برخی افراد و دستگاهها در تصمیمت هیئتمدیره این سازمان گفت: متأسفانه در تصمیمانی که توسط هیئتمدیره گرفته میشود از سوی اشخاص و مراکز مختلف اعمالنظر شده و ما مجبور به تغییر تصمیمات خود میشویم.
انتهای پیام/ح
مطالب مرتبط:
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|