شناسه : 36936349
قائم ‌مقام کمیته امداد استان یزد:

۳۷۰۰ دانش آموز یزدی از برنامه‌های اوقات فراغت کمیته امداد بهره‌مند شدند


قائم‌ مقام کمیته امداد استان یزد گفت: سه هزار و هفتصد دانش‌آموز دختر و پسر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در تمامی مقاطع تحصیلی از برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال بهره‌مند شدند.

محمدحسین باقریان در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، درخصوص برنامه‌های این نهاد در فصل تابستان برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد گفت: کلاس‌های اوقات فراغت کمیته امداد استان از اوایل تیرماه در ۱۶ کانون فرهنگی و تربیتی دائم و موقت در شهرستان‌های مختلف استان آغاز شده و تا نیمه شهریورماه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: سه هزار و 700 دانش‌آموز دختر و پسر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در تمامی مقاطع تحصیلی از برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال بهره‌مند شدند.

قائم‌ مقام کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت این نهاد به‌صورت کلاسی و کارگاهی در سرفصل‌های مختلف آموزشی برای دانش آموزان تحت حمایت برگزار شده است، ادامه داد: خداشناسی، آموزش‌های قرآنی، اخلاق اسلامی، احکام، زندگی به سبک اهل‌بیت(ع)، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های تحصیلی، مهارت‌های هنری، باهم بخوانیم (جمع خوانی)، شادی و خلاقیت، کلاس‌های درسی تقویتی، ورزش و بازی، کارگاه مشاوره، نوجوان پرسشگر، آشنایی با آسیب‌های اجتماعی از جمله عناوین کلاس‌های آموزشی است که برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان تحت حمایت متناسب با نوع و سن مخاطبان در نظر گرفته‌شده است.

باقریان گفت: در اوایل تابستان امسال نیز ۸۰ دانش‌آموز پسر مقطع نهم و دهم متوسطه تحت حمایت کمیته امداد استان یزد به مدت پنج روز رهسپار سفر زیارتی، آموزشی مشهد مقدس شدند و تا پایان تابستان نیز ۳۵۰ دانش‌آموز و دانشجو نیز به اردوی زیارتی، آموزشی و تفریحی مشهد مقدس و شیراز اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به  اقدامات کمیته امداد خمینی(ره) استان در فضاسازی کانون‌های فرهنگی و تربیتی گفت: منطبق بودن فضاسازی با نیازهای مخاطبان و متناسب با موضوعات آموزشی، زیبایی و آراستگی فضای کانون‌ها، متنوع بودن فضاسازی و دوری از یکنواختی، طراحی محیطی هدفمند و دارای پیام و با هدف ایجاد نشاط و شادابی، استفاده از پیام‌های قرآنی، دینی و انقلابی در فضاسازی داخلی و بیرونی کانون‌ها موردتوجه قرارگرفته است.

قائم ‌مقام کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه علاوه بر برنامه‌های اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی و تربیتی، کمیته امداد فعالیت‌های فوق‌برنامه نیز برای دانش آموزان تحت حمایت در برنامه‌ها مدنظر قرار داده است، ادامه داد: اجرای برنامه‌های جنبی از قبیل جلسات دعاخوانی، زیارت امامزادگان، بقاع متبرکه، قبور مطهر شهدا و جشن میلاد معصومین علیهم السلام در کنار برنامه‌های آموزشی قرار دارد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.