Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

لبه تیز شمشیر دشمن بر روی خانواده است؛

«خیانت و فروپاشی خانواده» کمترین خسارت بی حجابی و بی عفافی است


امام‌جمعه بخش بهمن در همایش حجاب و عفاف مهردشت گفت : عدم رعایت حجاب و عفاف و حریم مرد و زن معضلی است که کمترین آسیب و خسارت آن خیانت و از هم پاشیدن خانواده است.

به گزارش خبرنگار سرو ابرکوه از مهردشت؛ همزمان با هفته حجاب و عفاف، همایش حجاب و عفاف در پارک مهتاب مهردشت با حضور خواهران، به همت پایگاه های مقاومت بسیج خواهران مهردشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام رضا علیزاده امام‌جمعه بخش بهمن در این همایش اظهار کرد : حجاب و عفاف حرمت بخشیدن به کانون خانواده خصوصا زنان است. اسلام علاوه بر تشکیل خانواده بر تثبیت و تحکیم آن تاکید دارد.

علیزاده گفت : از طرف دیگر لبه تیز شمشیر دشمن روی خانواده است، تا کانون خانواده های ایرانی خصوصا خانواده سنتی و مذهبی را از هم گسسته کنند. یکی از برنامه آنها بی هویت کردن زنان و دختران به وسیله کشف حجاب و عدم عفاف است، کاری که با آندلس کردند.

زنان بی حجاب و بی عفت برنده ترین سلاح شیطان هستند
وی افزود : در روایت آمده است؛ شیطان به حضرت یحیی گفت، زنان بی حجاب و بی عفت یکی از برنده ترین سلاح و پشتوانه من است. عفاف (خود نگهداری اعضاء و جوارح از هر گونه خطا و گناه) مهم‌تر از حجاب است، حجاب میوه درخت عفاف و عفاف ریشه درخت حجاب است هر کس عفاف دارد، حجاب هم دارد.

امام جمعه بخش بهمن، با نام بردن از دو شخصیت قرآن کریم حضرت یوسف و حضرت مریم، که مظهر عفاف و حیا هستند، گفت : کنترل چشم، مواظبت از فکر و خیال، دوری از محیط ها و مسائل تحریک آمیز (حقیقی و مجازی)، راه هایی است که اسلام و آموزه های دینی برای حفظ عفت و پاک دامنی معرفی می کند.

حریم بین محارم هم باید رعایت شود
علیزاده با اشاره به روایات تأکید کرد : وقتی امیرالمومنین (ع) از سلام کردن به زنان جوان خودداری می کند، تا مبادا به گناه بیفتد، پس ما بیشتر باید مراقب باشیم و اینکه بگوییم برادر و خواهریم، معنا ندارد.

وی تصریح کرد : برادر و خواهر، داماد و مادر زن، عروس و پدر شوهر نیز باید حریم ها را حفظ کنند و اجازه ندارند با هر لباس، آرایش و پوششی جلوی یکدیگر ظاهر شوند. وقتی نسبت به محرم باید حریم حفظ شود تکلیف نسبت به نامحرم مشخص است.

امام جمعه بخش بهمن در پایان تأکید کرد : عدم رعایت حجاب و عفاف و حریم مرد و زن معضلی است که کمترین آسیب و خسارت آن خیانت و از هم پاشیدن خانواده است.

انتهای پیام/ح.ح




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد