Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

واقعاً چه کسی مسئول است؟/ کوثر هستی

علت کنسل شدن اجرای ورزش زورخانه‌ای بخش بهمن در جشن غدیر ابرکوه چه بود؟


علیرغم اینکه افراد همیشه برای رفع اختلافات گروه‌های مختلف تلاش می‌کنند، ولی گاهی بعضی رفتارها و برخوردها به این اختلافات دامن می‌زند و برقراری صلح و آشتی را به تأخیر می‌اندازد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ همیشه قدیمیا می‌گفتند بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها در سایه اتحاد و همدلی و باهم بودن حل می‌شود.

مدتی است بین هیئت‌های ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بخش بهمن و ابرکوه اختلافاتی وجود دارد، که ریشه آن مربوط به اختلاف‌سلیقه و سطحی است که به‌راحتی قابل ‌حل‌وفصل است.

بارها مسئولین و بزرگ‌ترهای بخش بهمن و ابرکوه، برای رفع اختلافات و برقراری صلح بین این دو هیئت پیش‌قدم شده و پا درمیانی کردند، ولی متأسفانه برخی افراد از این دو گروه به دلایلی که کم‌کم دارد رنگ و بویی غیر از ورزش به خود می‌گیرد، حاضر به دوستی و گذشت نشده‌اند.

هم‌زمان با عید غدیر جشنی در استادیوم شهید پوراکبری ابرکوه برگزار شد، حدود 20 روز قبل از این روز، ورزشکاران بخش بهمن جهت اجرای ورزش زورخانه‌ای از سوی مسئول این جشن دعوت شدند و در طول این مدت در حال آمادگی برای حضور بودند.

ناگهان صبح روز موعود از جانب مسئولین شهرستان طی تماس تلفنی به مسئول هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بخش بهمن، اعلام می‌کنند بنا به دلایل امنیتی در حال حاضر صلاح نیست در جشن مذکور حاضر شوید.

روی سخن ما با شما مخاطبان عزیز است، دلایل امنیتی چیست؟ مگر قرار است جریانات خیلی بزرگ اتفاق بیفتد که با بهانه دلایل امنیتی از اجرای برنامه ورزشی جلوگیری می‌شود. اگر هم واقعاً دلایل امنیتی دارد، پس مسئولین برقراری امنیت شهرستان کجا هستند و چرا با آنها در این زمینه مشورت نشده است تا ضمن رفع موانع امنیتی، زمینه برگزاری برنامه ورزشی را فراهم کنند.

باوجود مشکلات زیادی که در حوزه ورزش شهرستان وجود دارد، ورزش زورخانه‌ای بخش بهمن به همت خود ورزشکاران و مسئولین آن توانسته است جایگاهی در بین مردم فراهم کند، که موجب شناخته شدن و اجرا در سطح استان نیز شده است. زورخانه ابرکوه نیز پیشکسوتانی دارد که تجربه‌های کارساز و آینده دار در طول سال‌ها کسب کرده‌اند، که در چندین دوره آموزشی هم به‌راحتی به دست نمی‌آید.

بیش از 100 نفر ورزشکاران خردسال و نوجوانان عضو این هیئت، برای اجرای ورزش آماده می‌شدند، چه دلیلی دارد که ناگهان (بنا به گفته منابع آگاه) به خاطر اعتراض چند نفر و حضور در پیش مسئولین صاحب‌نظر شهرستان، علیرغم اصرار ائمه جمعه ابرکوه و بخش بهمن که بر اتحاد و وحدت تأکیددارند، این برنامه کنسل شود.

به‌احتمال‌زیاد اعضای زورخانه‌های ابرکوه و بخش بهمن در تصمیم‌گیری‌های مسئولین و مسئولین ورزشی و برنامه‌های سطح شهر نیستند، چراکه قطعاً برای برقراری همبستگی بین خود پیش‌قدم می‌شدند و در کنار هم و با حمایت و یاری یکدیگر برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ‌تر و افتخارآفرینی برای شهرستان تلاش می‌کردند.

هرچند عید غدیر که به نام مولی‌الموحدین حضرت علی بن ابیطالب (ع) رقم خورده است، بهترین زمان بود تا ورزشکاران ابرکوه و بخش بهمن که خود را مریدان علی (ع) و الگوی جوانمردی و مردانگی می‌خوانند، در یک صف بایستند و نشان دهند که «ما و شما نداریم» و همه یکی هستیم، برخی با تدابیر زودهنگام خود مانع شدند.

چرا وقتی برخی مسئولین و افراد می‌توانند با یک تفکر آسان و عملی، جلوی بسیاری از اتفاقات بزرگ را بگیرند، دریغ می‌کنند و خواسته یا ناخواسته با تصمیم‌های سخت‌تر زمینه را برای بیشتر دامن زدن به این اختلافات فراهم می‌کنند.

واقعاً چه کسی مسئول است و چرا ما نمی‌توانیم اختلافات ساده را حل‌وفصل کنیم، تا زودتر به موفقیت‌ها دست‌یابیم.

کوثر هستی

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد