Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


برداشت ۱۵ هزار تن زردآلو در ابرکوه


مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: امسال ۱۵ هزار تن این محصول به ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان تولید شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ حسن زارع افزود: این میزان محصول با توجه به سرمازگی و وقوع توفان در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال جاری  از ۲ هزار هکتار برداشت شد که سه هزار تن آن به روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر و بقیه هم به بازارهای داخلی استان یزد ؛ همچنین اصفهان، فارس، تهران و خراسان رضوی عرضه شد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تولید مربوط به دهستان فراغه بخش مرکزی و متوسط تولید در  هر هکتار ۱۵ تا  ۱۸ تن است ، اظهار کرد: در شرایط مناسب آب و هوایی و بدون حوادث طبیعی تولید زردآلو  به ۳۰ هزار تن می رسید.

وی انواع محصول زردآلوی را تخم گردی، فلکه‌ای، خیاری، زرقانی و خانی عنوان کرد و ادامه داد: ۶۰ درصد زردآلوی استان یزد در ابرکوه تولید می‌شود.

زارع اضافه کرد : با  توجه به پیش رس بودن محصول زردآلوی ابرکوه در کشور ،افزود: برداشت آن از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه داشت که  به دلیل سرمازدگی و وقوع توفان میزان تولید در سال زراعی جاری ۵۰ درصد کاهش داشت.

به گفته وی تأسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصول زردآلو از جمله ضرورت های این بخش است و جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلات از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

این مسئول تصریح کرد:  بیش از  ۹۰ درصد باغ های زردآلوی منطقه مجهز به سامانه آبیاری قطره ای است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد