Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/ علی شمس اسفندآبادی؛

کشورهایی که نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند مسائلشان با توپ فیصله پیدا می‌کند!


اگر مسائل و منافع کشورهای استعماری در ایران، با توپ و موشک به نتیجه نمی‌رسد به خاطر اجراشدن نسخه جامع و کامل حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه دفاعی و امنیتی است.

به گزارش سرو ابرکوه؛ ا شروع دوره رنسانس در اروپا مقدمات ایجاد دوره جدیدی به نام عصر «مدرنیته» فراهم شد. در این عصر انقلابی در اروپا به وقوع پیوست به نام «انقلاب صنعتی». هم‌زمان با انقلاب صنعتی درر اروپا نوع تجارت و مواد موردنیاز برای راه‌اندازی صنعت و تولید، هم ازنظر تنوع و هم ازنظر مقدار مصرف متفاوت با گذشته شد.

این انقلاب نوظهور برای ادامه حیات خود نیاز به دو عنصر اساسی مواد اولیه و بازار فروش داشت. کشور ایران با توجه به اینکه می‌توانست در تأمین این دو عنصر اصلی نقش مهمی ایفا کند از همان ابتدا موردتوجه کشورهای در حال صنعتی شدن قرار گرفت.

اولین دست آورد انقلاب صنعتی برای ایران
در سال 1507م، پرتغالی‌ها با سلاح‌های جنگی جدید و پیشرفته نسبت به سلاح‌های ارتش ایران و همچنین 6 کشتی بزرگ و تعداد  460 مرد جنگی وارد منطقه هرمز شدند. حاکم هرمز با سی هزار مرد جنگی در برابر آنان قرار گرفت.اما به دلیل داشتن سلاح‌های قدیمی و توان بالای نیروهای جنگی کشور پرتغال به‌واسطه داشتن سلاح‌های پیشرفته، حاکم هرمز شکست‌خورده و این شکست موجب دادن امتیازهای اقتصادی سنگین و ننگین به پرتغالی‌ها شد.

پرتغالی‌ها علاوه بر اینکه به تمام جزایر منطقه جنوب یورش برده و به کشتار و غارت پرداختند، حاکم هرمز را موظف کردند که سالیانه 15هزار اشرفی به‌عنوان خراج به پادشاه پرتغال پرداخت کند و همچنین کلیه کالاهای ساخت پرتغال از پرداخت عوارض گمرکی و حقوق متفرقه معاف شدند.

امتیازاتی از این ننگین‌تر برای یک ملت و حکومت نمی‌تواند وجود داشته باشد، علاوه بر اینکه می‌بایست سالیانه مبلغ زیادی را به‌عنوان خراج به پرتغالی‌ها بدهد، درآمد حکومت هم به خاطر نگرفتن مالیات و عوارض گمرکی به‌شدت پایین آمده و موجبات فشار بر ملت و حکومت فراهم می‌شود. و از طرفی بازرگانان و تولیدکنندگان داخلی نیز به‌شدت متضرر شده و نابود می‌گردند.

چرایی شکست ایران با توجه به برتری تعداد نفرات
اگر بخواهیم دلیل اصلی پذیرفتن زورگویی کشورهای استعمارگر را در 500 سال اخیر نسبت به کشورهای مستعمره بیان کنیم چیزی جز عدم توانایی آن‌ها در دفاع از مرزهای خود در برابر بیگانگان و استعمارگران نیست.بیسمارک می‌گوید: «کشورهایی که نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند مسائلشان با توپ فیصله پیدا می‌کند».

دلیل اصلی دادن این‌چنین امتیازاتی به کشورهای دیگر ناتوان بودن حکومت مرکزی در دفاع از مرزها و قلمرو حکومتی خود در برابر هجوم بیگانگان است.

انقلاب اسلامی؛ نسخه شفابخش
اکنون 40سال از روی کار آمدن گفتمانی جدید در کشور ایران می‌گذرد. این گفتمان توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)که با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از موازین دین مبین اسلام در این کشور شکل گرفت.

این گفتمان 40سال است به هیچ کشو متخاصمی اجازه نداده است نگاه چپ به منابع و منافع این ملت بکند. هرکجا تجاوزی صورت گرفته پاسخی دندان‌شکن به متجاوزین داده است.انقلاب اسلامی توانست  غرور لگدمال شده ملت ایران در دورانی که این کشور جولان گاه کشورهای زورگو  و استکباری بود را برگرداند.

چند نکته
نکته اول:
اکنون در گام دوم انقلاب قرار داریم. به گفته مقام معظم رهبری(مدظله) ما تنها انقلابی بوده‌ایم که در طول تاریخ ذره‌ای از شعارها و آرمان‌های انقلابمان کوتاه نیامده و باقدرت برای رسیدن و تحقق آنها گام برمی‌داریم.

نکته دوم:
شعار و آرمان اصلی انقلاب ما استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بوده است، و تا به امروز ذره‌ای از محقق ساختن این شعار و رسیدن به این آرمان کوتاه نیامده‌ایم.

نکته سوم:
اگر دیده می‌شود پهباد فوق پیشرفته کشور آمریکا هنگام ورود به مرزهای ما بلافاصله مورد اصابت قرار می‌گیرد و رئیس‌جمهور گرگ‌صفت آمریکا حتی کوچک‌ترین اقدام عملی نمی‌تواند انجام بدهد و حتی از ایران تشکر می‌کند به خاطر اینکه ایران هواپیمای دیگری را که همراه این پهباد وارد مرزهای ایران شده و دارای 38 سرنشین بوده را مورد اصابت قرار نداده است؛ چیزی جز سیطره گفتمان انقلابی در سیستم مدیریتی دفاعی و امنیتی کشور نیست.

نکته چهارم:
اگر کشورهای مرتجع عربی نمی‌توانند در برابر خواست آمریکا مقاومت کرده و مجبور هستند غلام حلقه‌به‌گوش او باشند دلیلی جز عدم توانایی آن‌ها  در دفاع از خود نیست. زمانی که ترامپ خطاب به عربستان اعلام می‌کند که اگر ما دست از حمایت شما برداریم حکومتتان بیش از دو هفته دوام نخواهد آورد. این سخن پیامی جز آشکار کردن ضعف عربستان در دفاع از خود ندارد.

کلام آخر
روی خطابم به مسئولین و مدیران کشور است. اگر می‌بینید دیگر مسائل و منافع کشورهای استعماری در این کشور با توپ و موشک به نتیجه نمی‌رسد به خاطر اجرایی شدن نسخه جامع و کامل حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه دفاعی و امنیتی کشور است.

همه شما در این چند وقت به‌کرات اعلام کرده‌اید جنگ امروز جنگ اقتصادی است. اگر می‌خواهید در این جنگ مثل جنگ نظامی و سخت دشمن را به ستوه بیاورید نسخه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را در عرصه اقتصاد اجرایی کرده و برای تهیه داروهای موردنیاز جهت درمان اقتصاد بیمار کشور از هیچ اقدامی فروگذار نکنید.

و من الله توفیق
علی شمس اسفندآبادی

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد