Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندهي انتظامي استان يزد:

«عذر شرعي»مجوزي براي تظاهر به روزه خواري در ملاءعام محسوب نمي شود


روزه خواري در معابر و اماکن عمومي از نظر شرعي حرام و از نظر قانوني از مصاديق جرايم مشهود و قابل تعقيب است و بايد تاکيد کرد که عذر شرعي مانند بيماري و مسافرت مجوزي براي تظاهر به روزه خواري در ملا ء عام محسوب نمي شود.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از پايگاه خبري پليس ،در آستانه ماه مبارک رمضان و ماه ضيافت الله، مردم خوب ما آماده مي شوند تا ادب حضور در ميهماني پروردگار را سرمايه خوشبختي دنيا و آخرت خود سازند وخودسازي عاشقانه در اين ماه بر همه ابعاد زندگي تاثير گذار است و بي ترديد امسال نيز همانند سالهاي گذشته انبوه مردم عزيز ما از اين فرصت بي نظير کمال استفاده را خواهند برد .

فرماندهي انتظامي استان يزد ضمن تبريک فرا رسيدن اين ماه بزرگ بر اساس وظايف ديني و قانوني يادآوري نکات زير را ضروري مي داند:

1- روزه خواري در معابر و اماکن عمومي از نظر شرعي حرام و از نظر قانوني از مصاديق جرايم مشهود و قابل تعقيب است و بايد تاکيد کرد که عذر شرعي مانند بيماري و مسافرت مجوزي براي تظاهر به روزه خواري محسوب نمي شود .

2- متصديان واحد هاي صنفي و يا هر واحد ديگري که ناچار به ارايه خدمت در طول روز هستند ملزم به اخذ مجوز قانوني از مبادي ذيربط مي باشند و همچنين موظف هستند ضمن رعايت نکته اول مانع هتک حرمت احکام الهي توسط مراجعان گردند.

3- پيش از هميشه بايد مراقب رعايت عفاف و حجاب ، مهرباني و کمک به ضعيفان و ديگر وظايف انساني بود و انتظار مي رود از مزاحمت هاي صوتي به ويژه در ساعات استراحت که موجب آزردگي خاطر هموطنان مي شود ، اجتناب گردد.

4- در اين ماه بزرگ، ليالي قدر ، از هتک حرمت و قداست مضاعفي برخوردارند و به همين جهت بايد از بزرگزاري مجالس مغاير با شئونات اين شبها خود داري گردد.

5 - پليس مانند هميشه تلاش مي کند با ارايه خدمات هرچه بيشتر و بهتر و خصوصا تسهيل عبور و مرور در خدمت شهروندان محترم باشد و البته در اين راستا به همياري و کمک هموطنان اميدوار است.

6 - از همه مردم مومن درخواست مي شود تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را بلافاصله به پليس 110 اطلاع دهند. همچنين شماره تلفن 197 آماده دريافت هرگونه انتقاد و پيشنهاد خواهد بود. 




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد