Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شهردار ابرکوه:

ابرکوه قربانی توسعه صنعتی شده است


شهردار ابرکوه با اشاره به اینکه در امر توسعه، مردم نادیده گرفته شده‌اند، گفت: ابرکوه در مسیر توسعه قربانی توسعه صنعت شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، حسین حاتمی شهردار ابرکوه، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به روند توسعه در شهرها از جمله شهر ابرکوه اظهار داشت: به رغم اینکه بدنه شهر در توسعه گردشگری مورد توجه گردشگران بوده، بدنه شهر مورد توجه قرار نگرفته است.


وی، بافت تاریخی و بسیاری از عناصر دیگر شهری را جزو بدنه شهر دانست و افزود: البته در مورد بافت تاریخی ابرکوه که در سال‌های اخیر شعارهای بسیاری برای آن داده می‌شد، اتفاقات خوبی افتاد و شاهد ثبت ملی بافت تاریخی این شهر هستیم.


شهردار ابرکوه با اشاره به اینکه در مسیر توسعه شهری و توسعه گردشگری همکاری‌های لازم با دستگاه‌های متولی امر انجام شده است، بیان کرد: شهرداری هم در زمینه سرمایه‌گذاری در ابرکوه هم در زمینه توسعه گردشگری آماده استمرار همکاری‌ها است.


حاتمی با بیان اینکه گردشگری عوارضی مانند آلایندگی و ... ندارد، تصریح کرد: در زمینه توسعه گردشگری تاکنون همکاری‌های بسیاری با مجموعه شهرستان داشته‌ایم و این همکاری‌ها را استمرار خواهیم بخشید.


وی با بیان اینکه توسعه صنعتی برای شهر و مردم مطلوب نبوده است، گفت: صنعت همواره به عنوان ابزاری برای توسعه مدنظر بوده تا جایی که سرانه‌های شهری نیز با صنعت بررسی می‌شد و متأسفانه مردم و شهر قربانی توسعه صنعتی شده‌اند و معمولاً توجهی به نیازهای مردم و محیط زیست آنها صورت نگرفته است.


شهردار ابرکوه خاطرنشان کرد: این امر در حالی رخ می‌دهد که اگر مردم وجود نداشته باشند، توسعه صنعتی عملاً بی‌نتیجه خواهد بود، بنابراین لازم است در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای، مردم نیز مورد توجه قرار گیرند.


بر اساس این گزارش، در این نشست در مورد مسائل مرتبط با شهرداری و مواردی که نیاز به مساعدت شهرداری به ویژه در زمینه احداث کمپ‌های گردشگری وجود دارد، بحث و تبادل نظر شد.


ابرکوه از شهرهای کهن و تاریخی استان یزد است که با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب شهر یزد واقع شده است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد