Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


اختلاس میلیاردی در یک بانک دولتی در کردستان


این روزها خبرهای اختلاس و دزدی از ارگان ها و نهادهای دولتی کم نیست اما این بار شایعاتی مبنی بر اختلاس چند ده میلیاردی در یک بانک دولتی در شهرستانی از شهرستان های کردستان به گوش می رسد.

به گزارش سروابرکوه به نقل از کُردتودی، براساس این خبرها هفته گذشته کارمند شعبه یکی از بانک های دولتی معتبر شهرستان قروه با سوءاستفاده از خلأ قانونی در سیستم بانکی کشور اختلاس چند ده میلیاردی انجام داد و توانست به آسانی از کشور خارج و به ترکیه بگریزد.

فرد مذکور در یکی دو روز گذشته طی تماسی با خانواده اش از پناهنده شدنش به کشور کانادا خبر داد و خواهان پیوستن سریعتر خانواده اش به خود شده است .

مأموران امنیتی خانواده وی را در فرودگاه دستگیر کرده و هم اکنون در تلاش اند تا وی را به ایران برگردانند.

اما چیزی که جای تأمل دارد این است که چرا دولتمردان به فکر سیستم فاسد بانکی کشور نیستند. حتما از اختلاس های میلیاردی و چند ده میلیاردی و چند صد میلیاردی و اخیرا هم چند هزار میلیاردی خبر دارند اما انگار دست برخی ها به فساد آلوده ست! که به فکر ترمیم شکاف های بانکی و خلأهای بانکی نیستند.

همه از قوانین دست و پا گیر وام های کوچک و ناچیزی که به زوج های جوان تعلق می گیرد خبر دارند. یک زوج جوان که به اندک پول ناچیز هم برای تشکیل زندگی راضی هستند برای گرفتن آن باید ماه ها در صف انتظار باشند سپس با گذشتن از هفت خان رستم چند میلیون وام می گیرند تا به زندگی شان سروسامان بدهند مطمئنا این زوج جوان هیچ وقت فکر پس ندادن وام هم به ذهنشان خطور نمی کند چراکه با ضمانت های سفت و سخت بانکی نمی توانند از زیر آن شانه خالی کنند؛ یا مطمئنا از حال کشاورزان آگاهید و خبر دارید که وام ها و معوقات آن ها به دلیل نداشتن پول هر روز به عقب می افتد اما چه اتفاقی افتاده که هر روز از اختلاس های میلیاردی خبر می رسد و مسؤولان بانکی به ویژه مسؤولان قضایی بدان بی اهمیتند و فکری به حال آن نمی کنند؟

رسیدگی به پرونده های مفسدان اقتصادی و اقناع افکار عمومی در شرایطی که هر روز از گوشه و کنار کشور خبرهایی مبنی بر فساد اقتصادی به گوش می رسد می تواند مسؤولان را از اتهاماتی که به خود آن ها وارد است مبرا کند.

مطمئنا عدم پیگیری و رسیدگی به پرونده های مفسدان اقتصادی از سوی مسؤولان قضایی به خیلی ها جرأت می دهد تا بدان مبادرت ورزند و آنقدر گسترده شود که نتوان با آن مقابله کرد و یا شک و شبهه ای را در دل مردم بکارد که تنها کسانی می توانند به راحتی از کنار آن گذر کنند که خود دستی بر آتش داشته باشند پس لازم است مسؤولان اقتصادی، بانکی، قضایی، امنیتی و … برای پیشرفت اقتصادی کشور، امنیت روانی و اجتماعی جامعه و مبرا نمودن خود از این شک و شبهه ها فکر و اقدام اساسی کنند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد