Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

بررسی مواضع و نطق های استاندار یزد؛

اظهارات آبکی دیروز و سکوت مصلحتی امروز!


استاندار یزد که پیش از این گاه و بی گاه از بحران آب استان می گفت و برای مخالفان انتقال آب خط و نشان می کشید، این روزها ترجیح داده نسبت به استفاده اصفهان از خط لوله انتقال آب سکوت کند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، میر محمدی تا کنون بارها و در جلسات متعدد اذعان داشته  بحرانی ترین مشکل استان یزد، کم آبی است. وی حتی در جلسه ای با حضور خبرنگاران پا را فراتر نهاده و به منتقدان انتقال آب به یزد تاخته که حتی یک قطره از آب انتقالی به یزد حق هیچ استانی نیست.

عصر فرهنگ نوشت: انتقال آب حتی مهمترین وعده روحانی در سفر یک روزه اش به یزد بود. اما حالا رفته رفته این وعده ها هم با آب یزد آب می رود! معاون وزیر نیرو می گوید اصفهانی ها حق دارند از خط لوله انتقال آب یزد (لوله انتقال آب موجود) استفاده صنعتی بکنند و معاون جهانگیری هم می گوید احداث خط لوله جدید کار غیر عقلانی است. یعنی به راحتی هم وعده های روحانی برای احداث خط لوله جدید و هم خط و نشان میرمحمدی برای استفاده منحصر به فرد از آب انتقالی به یزد زیر سوال رفته است.

در ادامه تنها گوشه ای از موضع گیری های گاه و بی گاه استاندار یزد در جلسات مختلف ارائه می شود تا ابعاد سکوت مصلحتی امروز  میر محمدی روشن شود:
استاندار يزد در مراسم نهالكاري كمربندي زارچ استان يزد را داراي اقليمي خشك و كويري ناميد و با توجه به ميزان بارندگي هاي سالهاي اخير در اين استان، مسئله آب را مهمترين مسئله استان يزد خواند. (زمان نا مشخص)
آب؛ اصلي ترين دغدغه استان يزد است.(زمان نا مشخص)
در لزوم انتقال آب به استان یزد جای هیچ شک و تردیدی نیست(زمان نا مشخص)
در تامین آب استان با بحران جدی روبرو هستیم. (13/5/93- نشست بررسی طرح بهینه سازی مصرف آب کشاورزی)
راهي جز انتقال آب به یزد نداریم و باید برنامه ریزی کنیم تا آب شربمان را از طريق بهشت آباد تأمين و آب مورد نیاز صنعت و معدن و خدمات و ساير برنامه ها را از طريق انتقال آب از خليج فارس تامین كنيم.(6/7/93)
اصلي ترين مسئله اي كه با آن در استان يزد مواجه هستيم مسئله آب و تأمين آب شرب مردم در درجه اول است.  (22/2/94- جلسه شوراي اداري استان)
استاندار یزد در این نشست، اساسی ترین مشکل استان یزد را، بحران آب دانست(12/3/94- اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان)
حتی یک قطره آب در استان یزد نباید هدر رود.(5/4/94- جلسه مشترک مدیریت بهینه پساب فاضلاب تصفیه خانه شهر یزد)
مسئله آب براي مردم استان يزد بسيار مهم و حياتي است. (6/6/94- نشست مشترك وزير نيرو، معاون وزير، استاندار يزد)
تنها محدوديت استان يزد در زمينه آب است. (10/9/94- دومين جلسه هماهنگي مركز خدمات سرمایه‌گذاری استان يزد)
طرح انتقال آب به استان پيشرفت خوبي داشته است.(3/11/94- دیدار با یزدی تباران در پایتخت! )
ما حتي يك قطره آب از زاينده رود برداشت نمي كنيم و آبي كه به استان يزد منتقل مي شود از سرچشمه هاي كارون به سد زاينده رود مي ريزد. بنابراين آبي كه مردم استان يزد مصرف مي كنند حق آبه اصفهان نيست و ارتباطي با اصفهان ندارد و تنها مسير آن از اصفهان مي گذرد و هيچ فردب اين اجازه را ندارد كه مانع انتقال آب آشاميدني مردم به استان يزد شود.(26/1/95- نشست خبری)

با این همه دغدغه(؟!) میرمحمدی تا کنون نسبت به برداشت از خط لوله انتقال آب یزد سکوت کرده و  تنها سید حسینی معاون اصفهانی وی نسبت به برداشت های فولاد مبارکه اصفهان اینگونه واکنش داده که : «سیاسی کردن آب برای حظ بردن چندروزه برای منافع  جناحی مضر رگه حیاتی استان است.» کدام استان؟ و کدام منافع؟ سوالی است که میرمحمدی استاندار یزد باید بدان پاسخ دهد.
 

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد