Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

عدالت گمشده در جیب دلالان فرهنگی یزد؛

انحصارطلبی مسئله دارها و عدم وجود مهندسی فرهنگی در ارشاد یزد!


جناب مدیرکل! بی پرده پاسخ دهید مگر غیر از این است که طبق قانون یک نفر نمی تواند بیشتر از یک مجوز از ارشاد دریافت کند؟

به گزارش سرو ابرکوه، جشنواره فیلم مستند وکوتاه رضوی از پر هیاهوترین رخداد به اصطلاح فرهنگی استان یزد است که چند سالی با رویکرد کشور فضا را برای کسانی که به دنبال عرصه ظهور می گردند فراهم می کند.

این جشنواره امسال به ایستگاه چهارم خود رسید و به گفته مدیر کل ارشاد اسلامی یزد تاکنون 618 اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی یزد ارسال شده است.

اما این جشنواره سوای آنکه یک کار فرهنگی باشد بیشتر تبدیل به یک مراسم پر حاشیه تبدیل شده که حقایق نهان در پشت پرده آن به مذاق برخی ها خوش نمی آید.

جایی شنیده شده که مسئولان برگزاری این جشنواره - در رأس آن جناب مدیر کل - در طراحی پوستر آن به قدری دقت کرده اند تا با استفاده از نمادهای مذهبی، پوستری در خور شأن حضرت رضا(ع) ارائه شود که این موضوع بسی جای خرسند دارد اما گویا مسئولان بی خبر ارشاد استان یزد تنها شأنیت جشنواره را در طراحی پوستر دیده اند و انگار نه انگار که در پس این ماجرای هزار خَم چه ماجراهایی نهان شده است.

مدیر کل ارشاد اسلامی! در نشست چهارمین جشنواره رضوی در خصوص واگذاری برگزاری این جشنواره به یک مؤسسه خاص و بدون تخصص! - بخوانید دلالان فرهنگی- یک ادعای دروغ از سوی برخی رسانه ها عنوان کرد.

البته متهم کردن رسانه ها به «دروغ»! توسط یک  مدیر کل جای بحث دارد که در این نوشتار نمی گنجد اما بهتر است جناب غیاثی  با دقت بیشتری تخصص را در برگزار کنندگان این جشنواره جست و جو کنند تا راستی و درستی این ادعای به اصطلاح دروغ شما که برخی رسانه ها می گویند هویدا و روشن شود.

جناب مدیر کل! بی پرده پاسخ دهید تعهد و تفکر مسئولان این جشنواره در شأن امام رضا(ع) است یا دلالی گری دلالان فرهنگی در پس پرده این رخداد به اصطلاح فرهنگی؟

با اندک نظری نه در عمق این فاجعه بلکه با نظر بر پوسته ظاهری این جشنواره، می توان دست دلالان فرهنگی، هم کاسه های فتنه گران 88 و حرمت شکنان ائمه معصوم(ع) را دید که بیانگر بی تدبیری و عدم وجود مهندسی فرهنگی در ارشاد یزد است.

جناب مدیرکل! بی پرده پاسخ دهید مگر غیر از این است که طبق قانون یک نفر نمی تواند بیشتر از یک مجوز از ارشاد دریافت کند؟

پس صدور مجوزهای مختلف برای کارهای تبلیغاتی، مجله، طراحی دکور، اژهان و غیره به نام یک نفر! و واگذاری اجرای همه ساله جشنواره تخصصی رضوی به آن یک نفر که با  مدرک گرافیک مؤسسه اش را مدیریت می کند! را چطور توجیح می کنید؟ آیا این بیانگر عدالت است یا رانت خواری و دلالی گری؟ در حالی که بیش از 15 شرکت فیلم سازی فقط در شهر یزد وجود دارد.

این سیطره کامل برخی افراد مسئله دار بر اداره کل ارشاد یزد تعجبی ندارد چراکه چند تن از کارمندان نام آشنای این اداره کل، کارمندان شیفت عصر آن فرد و موسسه خاص هستند و باید حرمت مدیررا برای وصول اضافه کاری های خود نگه دارند!

جناب مدیر کل! فتح باب بیشتر در این خصوص هم برای حفظ آبروی دارالعباده و حفظ شأنیت امام رضا(ع) در این نوشتار جایز نیست و خود حدیث مفصل خوان از این مجمل.

یزدرسا




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد