Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خاطره ای خواندنی از سبک زندگی«شهید الله دادی»

این خانه؛ خانه برکت است


تعجب کردم که تنها منزل مسکونی سردار تا این حد محقر و بی‌آلایش است. سرداری که حتی هنوز هم شایعاتی درباره وضعیت مالی وی شنیده می‌شود.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از عصر فرهنگ، نیمه شعبان منزل روستایی سردار در پاریز، پذیرای اهالی روستا بود. من هم دعوت بودم. وقتی وارد منزل سردار شدم تعجب کردم. تعجب کردم که تنها منزل مسکونی سردار تا این حد محقر و بی‌آلایش است. سرداری که حتی هنوز هم شایعاتی درباره وضعیت مالی وی هم شنیده می‌شود.

 

 

طاقت نیاوردم، نهایتاً جلو رفتم و پرسیدم، چرا در چنین خانه ساده و بی‌آلایشی زندگی می‌کنید؟ سردار جواب داد: این خانه، خانه برکت است.

 

من خودم که ازدواج کردم 2-3 ماه بیشتر در این جا ساکن نبودم. بعد از اینجا به اهواز، سیرجان، کرمان، تهران و نهایتاً یزد رفتم. در عوض این خانه را در اختیار اقوامم قرار دادم. آن‌ها هم خانه را به جوانانی که در پاریز به خانه بخت می روند می‌دهند تا چند سالی در این خانه بمانند. همین سکونت بدون هزینه در یک خانه، یک کمک‌هزینه مناسب برای جوانان است. آن‌ها هم بعد از چند سال که زندگی‌شان سر و سامان گرفت و توانایی تهیه مسکن داشتند، جای خود را به زوجی دیگر می‌دهند.

 

بیشتر که پرس و جو کردم فهمیدم تا کنون 15 زوج جوان زندگی خود را از این خانه شروع کردند. حقیقتاً که شهادت سزاوار سردار شهید محمدعلی الله دادی بود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد