Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

آغاز فصل برداشت انگور؛

برآورد تولید بیش از 4 هزار تن انگور در 250 هکتار باغات ابرکوه


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه، از تاکستان ها به عنوان مناطق کم آبخواه یاد کرد و گفت: برداشت محصول انگور از 250 هکتار باغ های این شهرستان آغاز شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ مهدی غیب الهی در گفت و گو با خبرنگار ۱۵ دی، متوسط تولید این محصول در هر هکتار را ۱۲تن و در بعضی از باغ ها تا ۲۴ تن در واحد سطح یاد کرد.

وی پیش بینی کرد که امسال چهار هزار و ۱۵۰ تن محصول انگور تولید و علاوه بر بازار مصرف این شهرستان به بازار شهرهای هم جوار نیز عرضه شود.

غیب الهی انواع انگور تولیدی ابرکوه را بیشتر ریش بابا، مثقالی، عسکری، شاهانی و یاقوتی ذکر کرد و افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی برداشت این محصول از مرداد ماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه باغداران منطقه از تاکستان ها نیز آبغوره و سرکه سنتی تهیه می کنند خاطر نشان کرد: عرضه آن در بازار با قیمت مناسب صورت می گیرد و برای باغداران توجیه اقتصادی دارد.

هم اکنون ۶۴۸ حلقه چاه کشاورزی و ۱۳ رشته قنات، آب بخش کشاورزی دشت‌ های ابرکوه و چاه‌گیر را تامین می کند و به دلیل خشکسالی بسیاری از قنات ها خشک شدند.

۳۵ درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت های کشاورزی ، دامداری و دامپروری است و هفت هزار و ۵۰۰ خانوار از این طریق امرار معاش می کنند.

سطح زیرکشت محصول زراعی و باغی شهرستان ۱۵ هزار هکتار است که سالانه ۱۹۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید و بخشی از هزینه های زندگی آنها را تامین می کند.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد