Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شهردار ابرکوه مطرح کرد

بررسی مسائل بافت تاریخی ابرکوه با هم اندیشی اساتید کشوری+ عکس


جلسه هم اندیشی شهرداری با اساتید برجسته کشوری جهت مرمت بافت تاریخی و توسعه صنعت گردشگری شهرستان برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه، روز گذشته جلسه هم اندیشی مرمت بافت تاریخی و توسعه صنعت گردشگری ابرکوه شهرداری با دکتر علی امیری اردکانی مشاور فنی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، در محل شهرداری برگزار شد.

سید علیرضا رسولی شهردار ابرکوه گفت: از آن جایی که بافت تاریخی شهرستان به عنوان هویت تاریخی و فرهنگی مردم، مستلزم توجه خاص و برنامه ریزی دراز مدت و کسب نظرات کارشناسان این حوزه است، هم نشینی و طرح موضوع با صاحب نظران شناخته شده کشوری و تدوین راهبردها، سیاست گذاری های مطمئن و پربازده برای آن ضروری است.

رسولی افزود: بدین منظور در خصوص تکمیل طرح محله پشت آسیاب، ارزیابی و مرمت، رایزنی هایی صورت گرفت و مقرر شد شهرداری نسبت به تکمیل طرح و تهیه نقشه های اجرایی و همچنین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه در زمینه اختصاص بودجه اقدام لازم را انجام دهند.


پس از پایان جلسه حضار همراه با مجاهد کرباسی رئیس میراث فرهنگی، صنایع، دستی و گردشگری ابرکوه از بومگردی های فعال و محله پشت آسیاب بازدید کردند.

گفتنی است امیری اردکانی از اساتید برجسته اسران و برنده جایزه بین المللی آقاخان و یونسکو است، که در زمینه حفظ و نگهداری بناهای تاریخی و تألیف کتاب و مقالات در این خصوص تلاش بسیاری کرده است.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد