Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

صبح امروز منتشر شد

بيانيه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي ابرکوه بمناسبت 14 و15 خرداد


جبهه مردمی نيروهاي انقلاب اسلامي شهرستان ابرکوه، صبح امروز بیانه ای به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد منتشر کرد.

به گزارش سرو ابرکوه، همزمان با سالروز عروج ملکوتی بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد، جبهه مردمی نيروهاي انقلاب اسلامي بیانیه ای در همین راستا منتشر کرد. بیانیه مذکور به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید/ انتظار فرج از نیمه‌ خرداد کشم

خردادماه، ماه زنده‌ پر خاطره، با خاطراتی که ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی با آن زیست و با آن زنده ماند.

امام مظلوم امت، در سال‌های سرد و سیاه ستمشاهی، آنگاه که به اصطلاح اصلاحات شاه می‌رفت تا بنیان اعتقادی مردم مسلمان را به بهانه‌ تجدد و ادامه‌ دین‌ستیزی رضاخانی، به ویرانه‌ای بدل نماید و به بهانه‌ رفراندوم شش اصل پیشنهادی شاه و اصلاح قانون انتخابات راه نفوذ در اعتقادات و دادن حق انتخاب کردن و انتخاب شدن به زنان زمینه‌ به فساد کشاندن آنان را فراهم نمایند، خشم انقلابی خود را بر سر حکومت جور هوار کرد و امت خداجو با تأسی از مرام مرادشان شهر های قم و تهران و شیراز و تبریز و... را صحنه‌ شور انگیز قیام مقدس فی سبیل الله نمود.

به راستی پیروی از امام و رهروی در صراط حق، ملت مسلمان ایران را بارها از گردنه‌های صعب و گذرگاه‌های پر خطر عبور داده، هر چند در 15 خرداد 42 حکومت جور خیابان‌ها را گلستانی از پیکر شهدایی کرد که خونشان سنگفرش خیابان را گلگون نمود، ولی نهال انقلاب را آبیاری کرد و آتش خشم را در دل آزادگان برفروخت که سرانجام خون شهدای پانزدهم خرداد طومار ناپاکان دین‌فروش غرب‌هراس را در هم پیچید و از آن جرثومه‌های فساد تنها برگ سیاهی در دفتر تاریخ یادگار ماند.

امام با پشتوانه‌ این خون‌ها و با الگو از قیام حسینی و سخنرانی باشکوه در 12 خرداد 42 و مصادف با عاشورای حسینی، خطر دین‌ستیزی شاه را به گوش امت زجردیده رساند و این سرآغاز مبارزات مردم تا نیل به پیروزی شد.

امام عزیز ملت در حیات سراسر نجات‌بخش خود چه قبل از پیروزی و چه پس از آن همواره مسیر روشن فلاح و رستگاری را در ابعاد مختلف آن برای رهروان خود ترسیم کرد و کیست که نداند شاه‌بیتِ غزلِ انقلابِ امام همانا دل سپردن به الله و اجتناب از طواغیت بود و به حکم قرآن عظیم «ان اشکروا الله و اجتبوا الطاغوت ...»

در آن خفقان تاریخی، به‌رغم  زر و زیور و تزویر دشمن، به پشتوانه‌ مردمان بیداردل تنها او علم هدایت و قلم فقاهت را برداشت و بر محور قیامش که عدم سرسپردگی به طاغوت بود پای فشرد و تا ابد نقشه‌ی راه خود را که اتکال به خدا و اتکا به داشته‌های خود بود، برای ما به یادگار گذاشت.

سرانجام پس از ده سال از به ثمر رسیدن نهال انقلاب به ناگاه و در میان اندوه عظیم ملتش چهره در نقاب خاک کشید و با رفتن خود هم ثابت نمود روحِ «تعز من تشاء را». امام ما رفت و خاطرات خردادها برای عاشقانش ماند. اندوه ابدی فقدانش را برایمان نهاد ولی به فرموده‌ حضرتش: با رفتن یک خدمتگذار در صف آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد.

آری خبرگان ملت با انتخاب عالم عامل و آیینه‌ تمام نمای امام، حضرت آیه الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز، روح آن سفر کرده به معراج و جان دوستدارانش را شاد و بار دیگر به حسرت دشمنان امام افزود.

اکنون بر ماست که رهنمودهای امام حاضرمان را مانند امام راحل نصب‌العین خود قرار داده و فارغ از شعار زدگی و در صحنه‌ی عمل توصیه‌های او را چراغ راه قرار دهیم و پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکتمان آسیبی نرسد.

بدانیم؛ «ان الله لا یغیروا ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم.»

منویات امامین انقلاب که دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است را در عمل اجرا کنیم و بدانیم کرنش در برابر دشمن غدار، سرافکندگی و خروج از راه و مرام امام است. بار دیگر فرازی از وصیت‌نامه‌ سیاسی الهی آن پیر روشن ضمیر را باز می‌خوانیم تا راه امام را فدای دو روزه‌ دنیای فانی نکنیم:

«شما ای مستضعفان جهان و ای كشورهای اسلامی و مسلمانان جهان بپاخیزید و حق را با چنگ و دندان بگیرید و از هیاهوی تبلیغاتی ابرقدرت ها و عمال سرسپرده آنان نترسید؛ و حكام جنایتكار كه دسترنج شما را به دشمنان شما و اسلام عزیز تسلیم می‌كنند از كشور خود برانید و خود و طبقات خدمتگزار متعهد، زمام امور را به دست گیرید و همه در زیر پرچم پر افتخار اسلام مجتمع و با دشمنان اسلام و محرومان جهان به دفاع برخیزید؛ و به سوی یك دولت اسلامی با جمهوری‌های آزاد و مستقل به‌پیش روید كه با تحقق آن، همه مستكبران جهان را به جای خود خواهید نشاند و همه مستضعفان را به امامت و وراثت ارض خواهید رساند. به امید آن روز كه خداوند تعالی وعده فرموده است.»

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد