Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

برای اولین بار با حکم قضایی صورت گرفت؛

تخریب نخستین «ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی» ابرکوه


در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی برای اولین بار در ابرکوه یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز در زمینی به متراژ 1500 متر، با دستور قضایی تخریب شد.

به گزارش سرو ابرکوه، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی به حکم و دستور دادستان، اقدام به قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی نمود.

تبصره 2 ماده 10 قانون مزبور مقرر می دارد « مأموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل ضمن تنظیم صورتجلسه رأساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده نمایند.»

بر همین اساس روز گذشته رأس ساعت 15 عصر بنا به حکم صادره از سوی مقام قضایی، یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز اراضی کشاورزی در زمینی به متراژ 1500 متر و ارزش بیش از 500 میلیون ریال، با حضور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برچیده شد.

با توجه به اینکه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغ ها جرم تلقی می شود بنای غیر مجاز اطراف زمین واقع در مزرعه برزن جاده روستای مریم آباد با حضور نماینده دادستان تخریب شد و زمین به حالت اولیه بازگردانده شد.

گفتنی است  قانونگذار برای افراد خاطی در رابطه با قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی مجازات های سنگینی در نظر گرفته؛ لذا باید قبل از اقدام به هرگونه تغییر کاربری اراضی  زراعی و باغی، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان جهاد کشاورزی گرفته شود. در غیر اینصورت با استناد به تبصره 2 ماده 10 قانون مذکور اقدام به تخریب طرح های احداثی بدون مجوز خواهد شد.

انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد