Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه بخش بهمن:

تعطیلی حج امسال در راستای تأمین منافع آمریکا بود


امام جمعه بخش بهمن گفت: تعطیلی حج امسال به دست آل سعود تنها برای تأمین منافع آمریکا بود.

به گزارش سرو ابرکوه، ائمه جمعه شهرستان‌های استان یزد، در نماز جمعه 12 اردیبهشت؛ مسائلی از جمله تعطیلی حج امسال، لزوم ترویج ازدواج آسان و ... را در خطبه‌های نمازجمعه مطرح کردند.

امام جمعه بخش بهمن ابرکوه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: تعطیلی حج امسال به دست آل سعود تنها برای تأمین منافع آمریکا بود.

حجت الاسلام رضا علیزاده با گرامیداشت شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه مکرمه به دستور آمریکا و به دست آل سعود در سال ۱۳۶۶ افزود: آنچه امروز برای همگان روشن است، نوکری آل سعود برای آمریکاست و اینکه آل سعود لیاقت میزبانی میهمانان خانه خدا ندارند و جز تامین منافع آمریکا، اسرائیل و کشورشان کاری از دستشان بر نمی آید و تعطیلی حج امسال نیز به طور قطع برای تامین منافع آمریکا و اسرائیل بود.


وی با گرامیداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور عنوان کرد: ثمره این روز این بود که درخت تنومند جمهوری اسلامی به بار نشست و مردم در این روز به خیابان‏ها ریختند و علیه رژیم پهلوی شعار دادند و مخالفت آشکار خود را اعلام داشتند.

۱۷ شهریور سندی برای جانفشانی مردم ایران برای رهبری و ولایت است

علیزاده افزود: آنان در حمایت از امام از جانشان گذشتند و ۱۷ شهریور سندی در دست ملت ایران است و نشان می دهد که مردم ما از آرمان های خود هیچ وقت عقب نشینی نمی کنند و مستکبرین و منافقین بدانند که آن روز مردم در حمایت از امام از جان خود گذشتند و این مردم، امروز هم اگر لازم باشد برای رهبر، امام و انقلاب خود از جان دریغ نمی کنند.

خطیب جمعه بهمن با بیان اینکه دو سال است شاهد برگزاری نمازجمعه در این بخش هستیم، گفت: امروز با افتخار می گوییم که نماز جمعه بخش بهمن  بر اساس جمعیت بخش، در استان بی نظیر و در کشور کم نظیر است و اکنون بالغ بر دو هزار نماز گزار جمعه در این بخش داریم که این حضور را ارج می‌نهیم.

مهریه‌های سنگین خانواده‌های متدین را نیز درگیر کرده است

امام جمعه موقت بافق نیز با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، از زندگی این دو بزرگوار به عنوان الگویی کامل یاد کرد و اظهار داشت: جوانان ما و خانواده های آنها باید ساده زیستی و زندگی سراسر عفاف، پاکدامنی، سادگی، مودت، همدلی و مهربانی این دو بزرگوار را الگو قرار دهند.

حجت الاسلام محمدرضا حقیقت بیان کرد: امروز مهریه های سنگین برای بسیاری از خانواده ها مشکل ساز شده و متاسفانه این روند حتی در زندگی افراد متدین جامعه نیز دیده می شود.

طلاق در سنین جوانی زنگ خطری برای جامعه اسلامی است

وی همچنین با اشاره به افزایش طلاق در جامعه به ویژه در میان جوانان بیان کرد: بسیاری از زندگی‌ها در سال‌های اول از هم گسیخته می شود و پسران و دختران جوان با طلاق در جامعه رها می شوند که این زنگ خطری بزرگ به شمار می رود.

حقیقت، طلاق در این سنین را زنگ خطر و زلزله ای بزرگ برای جامعه خواند و افزود: طلاق دختران و پسران جوان موجی از آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

آل سعود نهایت بی لیاقتی خود را برای میزبانی از حجاج به نمایش گذاشت

امام جمعه موقت ابرکوه نیز با اشاره برگزاری مناسک حج اظهار داشت: آل سعود نهایت بی لیاقتی خود برای میزبانی از حجاج را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام تقی فتاحی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید در این زمینه به وحدت برسند و با همصدایی و همدلی برای اداره حرمین شریفین تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ تعاون در جامعه اظهار داشت: ترویج این فرهنگ می تواند مشکلات اشتغال و اقتصادی جامعه را برطرف کند.

منبع:مهر




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد