Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/ علی شمس؛

تقابل انقلاب اسلامی با استکبار تا کی؟


تا زمانی که آمریکا به عنوان مصداق عینی استکبار، با انقلاب اسلامی سر جنگ داشته باشد، ما ملت ایران نیز همچون سی و چند سال گذشته مقابل او می ایستیم.

به گزارش سرو ابرکوه، استکبار به معنای تکبر ورزیدن در برابر خالق هستی و سرپیچی از وحی الهی است. همان کاری که شیطان مرتکب شد و قدرت‌های شیطانی هم مرتکب می‌شوند.

زمانی فرعون‌ها ادعای خدایی، برتری و استکبار می‌کردند و در عصر حاضر آمریکا به‌عنوان نماد استکبار، با جمهوریت ایران مشکل دارد، زیرا دست وی را از راهبردی‌ترین منطقه غرب آسیا کوتاه کرده است.

امروز نظام سلطه گر که شامل مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم بین‌الملل است، بر تمامی مقررات بشر حاکم شده و انسان‌ها، دولت ها و ملت‌ها را به تبعیت از خود و دوری از خداوند و دین حق فرامی‌خواند.

با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و تعارض آرمان‌ها و شعارهای انقلاب با اهداف و سیاست‌ کشورهای استکباری در منطقه غرب آسیا، این مثلث شوم نیز اقدامات خود را در جهت نابودی و براندازی این انقلاب کلید زده است.

یکی از مراکزی که جریانات مخالف انقلاب را رهبری و هدایت می‌کرد  بود که در 13 آبان سال 1357 موج ضد استکباری ملت ایران آنجا را در خود غرق ساخت. این اقدام که به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی انقلاب دوم نام گرفت موجب شد تا برگ زرین دیگری در دفتر تاریخ انقلاب در موضوع مبارزه با استکبار به ثبت برسد. و از طرفی دیگر کارنامه جنایات آمریکا علیه ملت مظلوم ایران سیاه تر بشود.

استکبار جهانی نشان داده است که با اسلامیت مشکل دارد؛ البته با اسلامی که امام راحل مفسر آن بودند و در عصر حاضر رهبر معظم انقلاب منادی و پرچم‌دار آن هستند. یعنی اسلام ناب محمدی(ص).

اسلام با رویکردی کلان، نظام جهانی را به صورت دو قطبی می نگرد. یک قطب جبهه حق؛ با عناوینی چون اولیاء خدا، حزب‌الله، مستضعفین و قطب دیگر جبهه باطل؛ که با عناوینی نظیر اولیاء طاغوت، حزب شیطان یا مستکبرین معرفی شده است.

دولت آمریکا مصداق واقعی جبهه باطل و استکبار است و با توجه به رویارویی جریان حق و باطل که ماهیتی گذرا و مقطعی ندارد، بلکه در طول تاریخ و در زمانی به درازای عمر بشریت بر روی سیاره خاکی، مستدام بوده است و همچنین با دقت در آیه 76 سوره نساء می‌توان چنین نتیجه گرفت؛ که کسانی که ایمان آوردند، در راه خدا جهاد می‌کنند و کافران و مستکبران در راه طاغوت می‌جنگند.

پس مؤمنان باید با یاران شیطان نبرد کنند. خداوند در همین آیه وعده داده است که حیله شیطان قطعاً ضعیف است. پس امکان ندارد یک مومن یا موحد حتی یک روز یا یک ‌لحظه از دشمنی با ابلیس و شیطان منصرف شود، زیرا خط اسلام خط ضد ابلیس و ضد شیطان است.

در نتیجه تا وقتی دولت آمریکا بخواهد، روش، عمل، جهت‌گیری و سیاست‌های خود را همانند سی و چند سال گذشته، علیه انقلاب اسلامی ادامه دهد، ما ملت ایران نیز با اعتقاد به اینکه آمریکا مصداق عینی استکبار است همانند سی و چند سال قبل در برابر او و سیاست‌های استکباری او خواهیم ایستاد.

علی شمس اسفند آبادی
سیزده آبان 96

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد