Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد:

تلاش برای ثبت جهانی «سرو ابرکوه» یکی از درختان دیرزیست ایران ادامه دارد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، از تلاش برای ثبت جهانی سرو کهنسال ابرکوه، به عنوان یکی از درختان دیر زیست ایران، خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه، محمد مهدی شرافت مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در جلسه ای با حضور مسئولین ابرکوه در محل فرمانداری شهرستان، از تلاش برای ثبت بافت تاریخی ابرکوه با ساختاری متفاوت از سایر شهرهای استان خبر داد.


مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد افزود: در این راستا تلاشی جدی برای ثبت جهانی سرو کهنسال ابرکوه، به عنوان یکی از درختان دیر زیست ایران داریم. همچنین قول حمایت از متقاضیان تاسیس اقامتگاه های بوم گردی در این شهرستان را می دهیم، چرا که ابرکوه جایگاه مطلوبی در این حوزه دارد.


مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری عنوان کرد: باید بیشتر نمادهای فرهنگی را که تاثیر مثبتی در جذب گردشگران دارد، حفظ نماییم.


شرافت گفت: برنامه هایی را، در 5 محور برای 5 سال آینده تنظیم کرده ایم، که محور اصلی در آن، محور فرهنگی دینی است، که این محور در ابرکوه که در مسیر ولایت قرار گرفته است، بیشترین نقش را دارد.


وی خاطر نشان کرد: استان یزد به دلیل معماری تاریخی و بی نظیرش، به عنوان پایتخت معماری ایران شناخته شده است، که این جایگاه به نوبه خود دارای ارزش فراوانی است و باید همه برای حفظ این آثار فرهنگی و ماندگار، تلاش کنیم.


شرافت همچنین در پایان با ابراز تاسف از روند تخریب بناهای فرهنگی در ابرکوه متذکر شد: همه ما در قبال گذشتگان و آیندگان مسئول خواهیم بود.


حاتمی شهردار ابرکوه، ضمن اشاره به مشارکت شهرداری در 4 پروژه رسمی و چند پروژه غیررسمی با میراث فرهنگی،  اظهار کرد: شهرداری در حوزه گردشگری همکاری خوبی با متقاضیان داشته و دهها طرح در حوزه میراثی در دست اقدام دارد.


حاتمی در پایان خواستار تسریع در روند تصویب طرح ها شد.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد