Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

اهمیت حجاب و راهکارهای مقابله با بد حجابی؛

حیا و عفت تکمیل کننده حجاب است/ حجاب باید بر اساس اعتقادات درونی شکل گیرد/ امنیت؛ ارمغان حجاب است


بسیاری از مردم و مسئولین معتقدند که حجاب در کنار حیا و عفت مفهوم پیدا می کند و ترویج آن در جامعه نیازمند نهادینه کردن این موضوع مهم در سنین کودکی است.

به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف خبرنگار سرو ابرکوه، در قالب گزارش میدانی نظر اقشار مختلف را در رابطه با اهمیت حجاب و آسیب های بدحجابی در جامعه جویا شد.

حجاب زمانی خوب است که با حیا و عفت همراه باشد
سید فاطمه موسویان مسئول کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری ابرکوه، در این رابطه اظهار کرد: عفاف و حیا تکمیل کننده حجاب است؛ فرد با حجابی که عفیف نباشد قطعاً در معرض آسیب های بسیاری قرار می گیرد و خود نیز منشأ بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد بود.

موسویان یادآور شد: اگر مسئولان با گفتار و رفتاری دوستانه در راستای ترویج حجاب اقدام کنند، آثار مثبت بیشتری دارد. همچنین نهادینه کردن حجاب و عفاف از دوران کودکی و تبدیل آن به یک اعتقاد قلبی مانع بروز بسیاری از انحرافات می شود.

حجاب اعتماد به نفس را بالا می برد
محمد علی شکیبا معاون پررشی اداره آموزش و پرورش شهرستان در این رابطه اظهار کرد: ما باید بتوانیم حجاب و عفاف را از دوران کودکی به دانش آموزان آموزش دهیم و با اعتقادات آنان گره بزنیم تا امروز با بسیاری از مشکلات و آسیب ها در جامعه مواجه نشویم.

شکیبا با بیان اینکه بی حجابی رابطه مستقیم با اعتماد به نفس پایین دارد، تصریح کرد: زمانی که فردی اعتماد به نفس پایین داشته باشد تلاش می کند تا با بدحجابی خود را مطرح کند و در نتیجه نگاه های مختلف را به خود جذب می کنند که این زمینه بسیاری از آسیب های اجتماعی را فراهم می کند.

حجاب، احساس امنیت را ارمغان می آورد
در ادامه فائزه دهان زاده یکی از همشهریان ابرکوهی خاظرنشان کرد: بخاطر اینکه از بچگی با مقوله حجاب آشنا شدیم و چادر را شناختیم، امروز هم داشتن حجاب در جامعه و حتی محیط کار هیچ گونه محدودیتی برایمان ایجاد نمی کند. در بیشتر موارد داشتن حجاب باعث ایجاد یک احساس امنیت قوی و عمیق می شود.

حجاب تنها مختص دختران نیست
زهره فلاح زاده مسئول کانون پرورشی کودکان و نوجوانان شماره یک، افزود: حجاب مختص دختران نیست، بلکه فرزندان پسر نیز باید از همان طفولیت با واژه های حجاب، عفاف، حیا و عفت آشنا شوند.

فلاح زاده تأکید کرد: کودک باید به طور غیر مستقیم و با میل و رغبت باطنی به سوی حجاب کشیده شود و درک کند که حجاب برای او امنیت است، نه محدودیت؛ چرا که اجبار در این زمینه نتیجه معکوس در پی خواهد داشت.

حجاب باید بر اساس اعتقادات درونی شکل گیرد
اکبر احمدی پور یکی از فرهنگیان ابرکوهی با تأکید بر داشتن حجاب درونی، اذعان کرد: حجاب باید بر اساس پایه و اعتقاد درونی در وجود افراد شکل گیرد و مستحکم شود، زیرا حجاب ظاهری دوام زیادی ندارد و ممکن است با تغییر محیط، آن هم از بین برود.

احمدی پور اضافه کرد: انسان ها علاوه بر حجاب باید عفت هم داشته باشند(چه زن و چه مرد)، چرا که حجاب ظاهری مانند یک پرچم است که باید حرمت آن حفظ شود.

حجاب یک مسئله عمومی است
فاطمه احمدزاده مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو، بیان کرد: بعضی از اعتقادات و انتخابات جنبه شخصی و فردی دارند اما حجاب یک مسئله عمومی است. وقتی شخصی با حجاب نامناسب در ملاء عام حاضر می شود ناخودآگاه دیگران از او الگو گیری می کنند.

احمدزاده با اشاره به اینکه الگوگیری در میان کودکان و نوجوانان بیشتر است، تصریح کرد: خواندن داستان هایی از زندگانی حضرت فاطمه و حضرت زینب(س) به عنوان الگوهای حجاب و تشویق اعضای محجبه از جمله اقدامات کانون در راستای نهادینه کردن مسئله حجاب است.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد