Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

از ابتدای سال 95 تاکنون؛

رسانه های گردشگری خارجی، که جاذبه های آثار تاریخی ابرکوه را منعکس کردند


کانال پنج تلویزیون فرانسه، گروه فیلمبرداری پروژه صلح در جاده ابریشم از کانادا، اساتید و اصحاب رسانه ترکیه، گروه خبری ARD از جمله گروه هایی هستند که نسبت به تهیه عکس، فیلم و گزارش از جاذبه های گردشگری تاریخی شهرهای یزد، میبد و ابرکوه اقدام کرده اند.

به گزارش سرو ابرکوه، استان یزد به عنوان استانی با جاذبه های منحصر به فرد تاریخی و جهانی و یا در آستانه جهانی شدن در کانون توجهات رسانه های خارجی گردشگری قرار گرفته، به طوری که از ابتدای سالجاری تاکنون گروه های خبری و فیلمبرداری خارجی گوناگونی از استان یزد دیدن کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری نارین، اتخاذ شعار سال ۹۵، سال خوش آمدگویی به یزد به عنوان  گام آغازین یک فراخوان بزرگ برای خبرگزاری ها، اصحاب رسانه ها و گروه های خبری و خبرنگاران بین المللی جهت تهیه گزارش های مستند، خبر، فیلم و عکاسی از  بخش های متنوع صنعت گردشگری یزد به خصوص ثبت جهانی بافت تاریخی آن به شمار می آید.

سید مصطفی فاطمی در این خصوص گفت: وجود جاذبه های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و مذهبی و نیز تنوع اقلیمی در استان به دلیل استقرار در دوزیست کره بیابانی ـ کوهستانی قابلیت بالایی به توسعه صنعت گردشگری استان داده است که در راستای بستر سازی آن تمهیداتی ویژه ای باید اندیشید.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: تبلیغات رسانه ای یکی از پایه های اساسی و بنیادین برای تبلیغات می باشد و در این راستا صدور مجوز برای رسانه ها و گروه های خبری رسانه ها و نشریات معتبر خارجی می تواند مثمر ثمر باشد که این امر به صورت تورهای آشناسازی و یا صدور مجوز های گروهی برای برنامه سازی رسانه های خارجی متقاضی با هماهنگی های لازم انجام می پذیرد.
وی خاطرنشان ساخت: استان یزد به عنوان استانی با جاذبه های منحصر بفرد تاریخی و جهانی و یا در آستانه جهانی شدن، نظیر بادگیرها، باغهای ایرانی دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز ، قنوات زارچ و حسن آباد مشیر و بافت منحصر بفرد تاریخی شهر یزد در سالهای اخیر به ویژه در سال ۱۳۹۵ در کانون توجهات رسانه های خارجی گردشگری قرار گرفته به طوری که از ابتدای سالجاری تاکنون گروه های خبری و فیلمبرداری خارجی گوناگونی از استان یزد دیدن کرده اند.

گفتنی است کانال پنج تلویزیون فرانسه، گروه فیلمبرداری پروژه صلح در جاده ابریشم از کانادا، اساتید و اصحاب رسانه ترکیه، گروه خبری ARD، مجله خبری واگابوند از سوئد، گروه خبری تیما از انگلستان، گروه خبری خبرنگاران مجله سویسیAnnabelle، گروه مستندساز ایتالیایی از موسسه پانداتاریا، گروه سی و شش نفری فعالان رسانه ای کشور چین و نیز همکارای با واحد برون مرزی PressTV و Hispan TV  و …. از جمله گروه هایی هستند که در سال جاری به استان یزد سفر کرده و نسبت به تهیه عکس، فیلم و گزارش از جاذبه های گردشگری تاریخی شهرهای یزد، میبد و ابرکوه اقدام نموده اند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد