Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در صورت اقدامات صحیح و سریع مسئولین؛

ساخت سینما در ابرکوه، راهکار مقابله با حضور جوانان در خانه باغ های ناسالم


شاید اگر مسئولین تدابیری صحیح، مناسب و به جا می اندیشیدند؛ می توانستیم با ساخت حتی یک سینما در شهرستان ابرکوه جایگزینی برای تعداد زیادی خانه باغ ها که محل تفریحات ناسالم جوانان شده، پیدا کنیم.

به گزارش سرو ابرکوه؛ احتمال زیاد هر کس در حال برنامه ریزی مناسب برای سال جدید است که بهتر از سال گذشته باشد. شهرستان ابرکوه هم کم یا زیاد نسبت در سالی که گذشت تلاش هایی برای بهبود اوضاع شهر از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... داشت.


خلاصه سالی که مقام معظم رهبری آن را سال « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند، گذشت و تا چند روز دیگر وارد سال 1394 می شویم. اگر مجالی باشد در این روزهای پایان سال ما جوانان ابرکوه چند کلامی، می خواهیم با مسئولین شهرستان خودمانی صحبت کنیم.


می خواهیم بگوییم: یادتان هست؟! چندین سال قبل در همین اداره ارشاد شهرستان سالنی بود که فیلم های سینمایی را به نمایش می گذاشتید و خوب یا بد اسم سینما به خود گرفته بود و جوانان و خانواده های ابرکوه گاهی اوقات فراغت خود را در آنجا به خیر و خوشی سپری می کردند و خلاصه یه جورایی سرگرم تفریحات سالم بودند؟!


درست است که اگر آن سالن و امکانات امروز وجود داشت کفاف جمعیت و سلایق مختلف جوانان را نداشت ولی فکر نمی کنید اگر از همان روز ادامه می دادیم الان ما هم در ابرکوه سینمایی در خور توجه داشتیم؟ البته حسرت خوردن فایده ندارد چرا که خداوند نیز در قرآن می فرماید:

لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَافَاتَكُمْ وَ لَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ وَ اللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ
تا بر آنچه از دستتان میرود اندوهگين نباشيد و بدانچه به دستتان میآيد شادمانی نکنيد و خدا هيچ متکبر خود ستاينده ای را دوست ندارد. (آیه 23 سوره حدید)


بگذریم یادتان هست؟! تا یکی دو سال قبل در بزرگراه امام علی (ع)، محلی برای احداث سینمادر نظر گرفته شده بود و حتی با پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود: « محل احداث سینما»، مکان مورد نظر را هم مشخص کرده بودید! ولی... به مرور زمان شاهد بودیم که این پلاکارد آنقدر زیر آفتاب، باد و باران ماند که دیگری اثری از همان پلاکارد هم نیست تا امید به آینده را در دل ها زنده کند.


ما هر روز در جلسات و برنامه های متعدد پیرامون ایجاد تفریحات سالم برای جوانان و پرکردن اوقات فراغت آنان صحبت می کنیم، بدون اینکه تعریف واحدی از این اصطلاح داشته باشیم و یا حتی راهکار جدیدی ارائه دهیم و اگر ارائه دادیم لااقل عملی کنیم.


هم اکنون که در آستانه تعطیلات نوروزی هستیم آیا می توان به جوانان و حتی خانواده هایشان گفت: تفریحات سالم یعنی ورزش و استفاده از سالن های ورزشی که در طول سال مطمئنن از این مقوله بارها استفاده می کنند، و یا به آنها گفت: تفریحات سالم یعنی دیدن بیش از 400 آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری ابرکوه، در حالی که حتما بارها و بارها این مکان ها را بازدید کردند.


شاید خیلی از همشهریانی که تمکن مالی و وسیله نقلیه دارند ایام نوروز را برای مسافرت به نقاط مختلف کشور برنامه ریزی کرده باشند، ولی خودمانیم تکلیف کسانی که بضاعت مالی ندارند چیست؟ فکر نمی کنید اگر تا کنون سینمایی در ابرکوه برپا بود، نه همه ی مشکلات ولی تا حدودی مشکلات حل می شد؟


اینجاست که باید خیلی دوستانه به مسئولین استان و شهرستان به ویژه مسئولین ذی ربط بگوییم: دو صد گفته چون نیم کردار نیست.


سایت خبری سرو ابرکوه وظیفه خود می داند حرف دل جوانان شهرستانش را در این روزهای پایانی سال 93 به گوش مسئولین برساند. امید است که برای حل مشکل «عدم وجود سینما در ابرکوه» راهکاری بیاندیشید که عملی شود، که لااقل جوانان ما به جای جمع شدن در خانه باغ ها و انجام تفریحات ناسالم به محیط سینما روی آوردند، چرا که می تواند هم سرگرم کننده و آموزنده و هم مکان عمومی برای دور هم جمع شدن جوانان باشد.


خبرنگار سرو ابرکوه خاطر نشان می کند که چندی پیش در نشستی که خبرنگاران شهرستان با دادستان و رئیس اداره ارشاد با موضوع «آسیب های اجتماعی» برگزار شد؛ عادل رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ابرکوه در آن جلسه تصریح کرد: با راه اندازی جلسات قرآنی شبانه در سالن اداره که هفته ای یکبار هم بیشتر برگزار نمی شود، تعداد زیادی جوانان به جای رفتن به خانه باغ ها حتی اگر تفریحات ناسالم هم نداشته باشند به این جلسات مراجعه کرده و خیلی هم مورد رضایت آنان می باشد.


پس با این وجود، مسئولین محترم فکر نمی کنید اگر یک سینما برای پخش فیلم های سالم و آموزنده در شهر راه اندازی کنیم چقدر کار فرهنگی بزرگی انجام داده ایم. پس زودتر تدبیری بیاندیشیم و فکری اساسی کنیم که جلو ضرر را هر کجا بگیریم منفعت است.




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 4.5 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد