Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


سناریو حمله به سوریه به مرحله ی دوم می رسد!؟


دولتمردان آمریکا با سناریو از پیش تعریف شده حمله به سوریه تلاش می کنند تا با تضعیف ارتش سوریه و تغییر موازنه قوا به نفع گروه های تروریستی معادلات را به نفع خود رقم بزند ولی گویا این طرح و سناریو با شکست در مرحله ی اول خود که نتوانسته حمایت دیگر کشور ها را با ادله منطقی جلب کند.به مرحله ی دوم خود گام بر می دارد.

مجدی

به گزارش سروابرکوه به نقل از یزد رسا؛ اخیراً شکست های  متوالی مخالفین و تروریست های تکفیری در سوریه منجر شده  تا دولتمردان آمریکا یی با دامن زدن به  تشدید درگیری‌ها و تهدید نظامی علیه سوریه، کشتی خود را از امواج متلاطمی که این روزها گویی بر خلاف منافع کاخ سفید است سلامت  به ساحل سوریه برساند.

از سوی دیگر مخالفین سوری هم  برای بقاء و موجودیت خود در جهت  تغییر موازنه  قوا در سوریه  به حربه  بمباران شیمیایی  متوسل شده و با دراز کردن انگشت اتهام علیه دولت سوریه  حمایت سازمان ملل و کشور های غربی را برای به رسیدن به اهداف شوم  خود خواستار شدند تا از این طریق  راه را برا ی نفوذ خود در سوریه هموار کنند. تروریست هایی که  صرفاً باحمایت جبهه ی غربی -عربی سازماندهی شده اند واز پشتیبانی گسترده برخی کشور های منطقه ازجمله عربستان و ترکیه برخوردار می باشند که حمایت این دولت ها ازتروریست ها و حمله احتمالی آمریکا صرفاً  برای کسب هژمونی قدرت در منطقه  می باشد

سناریو حمله به سوریه به مرحله ی دوم می رسد!؟

 به نظر می رسد دولت آمریکا با سناریو از پیش تعریف شده حمله به سوریه تلاش می کند  که  با تضعیف ارتش سوریه به مشابه آنچه که در لیبی رخ داد و تغییر موازنه قوا به نفع گروه های تروریستی  معادلات را به نفع خود رقم بزند ولی گویا این  طرح و سناریو با شکست در مرحله ی اول  خود که نتوانسته حمایت دیگر کشور ها را با ادله منطقی جلب کند.به مرحله ی دوم خود گام برمی دارد.

افزایش مخالفت های افکار عمومی جهان بر عدم جنگ، رد حمله احتمالی توسط کنگره انگلیس و به احتمال زیاد کنگره آمریکا در روزهای آتی، تناقض در نظرات نخبگان و مقامات آمریکایی در بروز جنگ احتمالی و مخالفت دیگر کشورها از بروز جنگ احتمالی از جمله روسیه و چین، پروسه طرح آمریکایی که با  سناریو حمله به سوریه آغاز شده را به مرحله ی دوم خود نزدیک می کند ، در واقع تهدید به حمله ابزاری برای گرفتن امتیازات در مذاکرات صلح ژنو ۲ می باشد.

 در مذاکرات آتی اهدافی که برای غرب مد نظر می باشد این است  که دولت سوریه  باید ضمانت دهد که به حزب الله لبنان سلاحی ارسال نکند، بشار اسد باید علناً اعلام کند که قصد ندارد برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی کاندید شود و همچنین بشار اسد باید تمام سلاح های شیمیایی خود را در اختیار جامعه بین الملل قرار دهد.

مسلماً  طرح ارائه شده از سوی دولت آمریکای هم راستا با طرح تشدید تحریم های یکجانبه علیه  جمهوری اسلامی ایران  صرفاً برای ایجاد امنیت بیشتر برای اسرائیل و تضعیف محور مقاومت و کاهش قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه ترسیم شده است. به قول شاعر «دزد دانا می کشد اول چراغ خانه را»  آنان برای تضعیف محور مقاومت و رساندن درگیری ها به مرزهای ایران ابتدا به فکر حذف سوریه هستند.

خوی پرخاشگری و نظامی گری در دولتمردان آمریکایی

آمریکایی‌ها که همیشه در مقابل دیگر کشورها دم از حمایت از صلح و دموکراسی و مقابله با جنگ افروزه‌ در جهان می‌زنند ولی همواره اقداماتی نظیر جنگ، مداخله، کودتا، فتنه و نظایر آن را در سراسر جهان طرح‌ریزی می‌کنند. هزینه‌های جانی و مالی جنگ‌های ویتنام، عراق و افغانستان را از یاد بردند.

آمریکا بزرگترین جنایتکار استفاده کننده از سلاح های شیمیایی بوده و حتی آغاز موجودیت این رژیم استعماری نیز با حملات شیمیایی عجین شده است.خوی نظامی گری و حمله به برخی کشورهای خاورمیانه فکر و ذهن دولتمردان آمریکایی را به جنگ و خونریزی معطوف و از معضلات و آسیب های اجتماعی در جامعه خود دور کرده است.اعتراضاتی که مردم آمریکا علیه جنگ به سوریه می کنند خود نمایانگر این ماجرا است. هزینه ای که بار سنگین آن بر دوش مردم آمریکا خواهد بود و بس.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد