Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شب گذشته انجام شد

سوگواری مردم مهردشت در ایام فاطمیه اول به روایت تصویر


مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) در مسجد امیرالمومنین (ع) مهردشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرو ابرکوه از مهردشت، شب گذشته حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در این مراسم، به لزوم الگو قراردادن زندگی و اخلاق این بانوی بزرگوار اشاره کرد و گفت: اصل پاکی؛ اصلی است که در خانواده اهل بیت علیهم السلام موج می زد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان آیه تطهیر در قرآن کریم گفت: إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً، انسان های پاک، پاکی معنوی، چشم، دل، رزق، پاکی از خطا و گناه، را دوست دارند. اینها چیزی است که خانه و خانواده را به بهشت تبدیل می کنند و مهمترین ثمره آن تربیت فرزندان پاک و با ایمان است.

وی افزود: الگوی خانواده پاک در قرآن خانواده اهل بیت عصمت و طهارت هستند. خانواده ای کامل که از هر گونه پلیدی دور است. افرادی که می خواهند به این الگو نزدیک شوند، باید پلیدی را از خانواده دور کنند و پاک باشند.

علیزاده تصریح کرد: اهل بیت (ع) دارای ویژگی های زیادی همچون تقوا، زهد، علم، نیکی و بندگی هستند، اما از میان این همه فضایل قرآن بر پاکی خانواده و خروج اعضاء آن از گناه تاکید دارد.

وی در ادامه خدامحوری، عبادت خانوادگی، پاک نگه داشتن محیط خانه و خانواده از گناه، عفت ورزی و عفاف محوری، را از ویژگی های بارز زندگی حضرت فاطمه (س) دانست و این موارد را اصولی برای زندگی امروز جهت ایمنی، آسایش و آرامش خانواده ها عنوان کرد.

انتهای پیام/ح.ح




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد