Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

تولید کننده اردکانی:

عدم حمایت مسئولین باعث شد که زمین کارخانه ام را بفروشم/ نبود بازار ثابت مشکل اصلی تولید کنندگان حلوا ارده


تولید کننده اردکانی حلوا ارده گفت: متاسفانه با عدم حمایت دولت و لابی هایی که در بانک ها رخ داد نتوانستم کارخانه را احداث کنم و مجبور به فروش زمین کارخانه شدم.

به گزارش یزدرسا به نقل از  اردکان گویا؛ اردکان همیشه با نام ارده و قطب کنجد ایران نام برده می شده و صنعتی منحصر به فرد را در اختیار دارد که با وجود گذشت چند قرن از کشف آن، همچنان بسیاری از مردم شهر از آن ارتزاق می کنند.

با وجود این که شهر اردکان یکی از قطب های بزرگ تولید فراورده ها کنجدی در ایران است تصمیم گرفتیم تا با یکی از تولید کنندگان اردکان مصاحبه داشته و از مشکلات این صنعت با خبر شویم.

علیرضا فولادی در مصاحبه با اردکان گویا گفت: با هدف ایجاد درامد و شغل وارد این کار شدم. در سال 90 جزو اولین نفراتی بودم که پروانه ساخت برای ایجاد کارخانه در شهرک صنعتی را گرفتم اما متاسفانه با عدم حمایت دولت و لابی هایی که در بانک ها رخ داد نتوانستم کارخانه را احداث کنم و مجبور به فروش زمین کارخانه شدم.

وی افزود: قصد داشتم تا با کمک ها ویاری دولت کارگاه کوچکم را به کارخانه تبدیل کنم تا هم بتوانم ایجاد شغل کنم و هم نام و آوازه اردکان را در کشور بلند کنم اما متاسفانه با عدم حمایتی که صورت گرفت مجبور شدم به کارگاه کوچک خود بازگردم.

فولادی اظهار داشت: قریب به 15 سال است که در این رشته کاری فعالیت دارم. من در ابتدا کارگاهی کوچک داشتم و به تولید حلوا ارده پرداختم و بعد از آن تصمیم گرفتم که کارگاهم را به کارخانه تبدیل کرده و ایجاد شغل کرده و درامد خود را افزایش دهم اما نشد و نخواهد شد چرا که به فرد عادی بها داده نمی شود و بدون داشتن لابی هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

این جوان کار افرین تاکید کرد: در این مسیر ارگان هایی بودند که بسیار خوب با ما همکاری کردند اما در این بین ارگان هایی نیز بودند که فقط با باج گیری کار انجام داده و چوب لای چرخه ما گذاشتند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کارگاه ما 6 نفر به صورت مستقیم و حدود 50 نفر به صورت غیر مستقیم دارای شغل شده که اگر دلالان و باربران را حساب کنیم نزدیک به 200 تا 300 نفر مشغول به کار هستند.

جوان کار افرین با اشاره به میزان خوب تولید در کارگاه خود گفت: تولید ما بستگی به تقاضای بازار دارد که این میزان تولید در روز از 70 کیلو شروع شده و گاهی تا یک تن نیز می رسد که بیشتر میزان فروش را در خارج از استان داریم.

وی با تاکید بر تاثیر تشویق های استاد کار خود در ایجاد این کارگاه گفت: مادر و استادکارم مشوق من برای ایجاد این کارگاه بودند.

فولادی اذعان کرد: مسئولین افرادی که به دنبال ایجاد شغل و یا کارآفرینی هستند را حمایت کنند نه این که چوب لای چرخش بگذارند و جلوی کارش را بگیرند.

این جوان کارآفرین افزود: رکود تاثیر بسیار زیادی در فروش محصولات ما داشته است. نبود ثبات در قیمت ها معضل اصلی فروش محصولات ما است چرا که قیمت مواد اولیه بالا و پایین شده و مشتری به علت عدم اعتماد، از محصولات خریداری نمی کند.

فولادی با اشاره به گفته های مردم مبنی بر عدم وجود جنس خوب ایرانی اظهار داشت: جنس خوب ایرانی هم وجود دارد، اگر کارگاه داران و کارخانه داران از استفاده خود زده و به کیفیت محصول اضافه کنند محصولات با کیفیت ایرانی تولید می شود که به راحتی به فروش می رسد.

وی در خصوص مشکلات این کار گفت:مشکلات می تواند حوزه های مختلفی را در بر بگیرد اما مشکل اصلی یک فروشنده بازار فروش است. اگر راهکاری باشد که محصول بدون واسطه به دست دلالان برسد بسیار خوب می شود.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد