Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ابرکوه:

قیمت واقعی کالا؛ قیمت درج شده روی محصول است/لزوم صدور فاکتور توسط واحدهای میوه‌فروشی‌ ابرکوه


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، با تأکید بر لزوم صدور فاکتور توسط واحدهای صنفی میوه‌فروشی، گفت : مصرف‌کننده ها باید کالا را بر اساس قیمت درج‌شده بر روی محصول خریداری کنند.

سید مسعود میرحسینی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، با اشاره به ماده 71 و تبصره یک ماده 15 قانون نظام صنفی، اظهار کرد : واحدهای صنفی میوه‌فروشی ملزم به استفاده از ترازوی دیجیتال و صدور فاکتور فروش بر اساس ترازوی مربوطه هستند و در صورت عدم صدور برگ خرید، برابر مقرارت صنفی اقدامات لازم در برخورد با آنها اجرا خواهد شد.

میرحسینی، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به گلایه‌های مردم از قیمت‌های مختلف اجناس مشابه اشاره کرد و گفت : قیمت درج‌شده بر روی محصول به‌عنوان قیمت مصرف‌کننده محسوب می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد : هرگونه فروش کالا بالاتر از قیمت درج‌شده بر روی محصول، گران‌فروشی است و با فروشنده خاطی برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد : درصورتی‌که قیمت درج‌شده بر روی کالا، پاک‌شده یا دست‌کاری شود، متصدی واحد صنفی به‌عنوان متخلف مورد اعمال قانون نظام صنفی قرار خواهد گرفت.

میرحسینی تصریح کرد : لذا همشهریان عزیز می‌توانند در صورت عدم دریافت صورت‌حساب و قیمت متفاوت از قیمت درج‌شده روی کالا، گزارش آن را با شماره تلفن 124 ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت و یا 32829894 واحد بازرسی و نظارت اصناف اعلام کنند.

هیچ گونه مسامحه ای برابر متخلف اعمال نخواهد شد
محمدحسین ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، نیز ضمن تأیید صحبت‌های رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، در گفتگو با سرو ابرکوه متذکر شد : درصورتی‌که گزارشی مبنی بر وقوع تخلفی در زمینه موارد فوق به دادگستری شهرستان ارسال شود، بدون هیچ‌گونه مسامحه‌ای، قاطعانه و با جدیت با فرد یا افراد خاطی مطابق قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد