Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یکی از اساتید دانشگاه مطرح کرد

مساجد و مجالس روضه تنها راه جذب جوانان به دین نیست/سرخوردگی مردم از عملکرد مسئولین است، نه از دین


یکی از اساتید دانشگاه در مراسم سالروز ورود رهبر انقلاب به ابرکوه، گفت: نماز جمعه، مراسم دعا و روضه، تنها راه جذب جوانان به دین نیست؛ بلکه باید تور فرهنگی را در عرصه های مختلف هنری، پهن کرد، تا هم این عرصه ها به دست بیگانگان نیفتد و هم دایره حضور و جذب جوانان بیشتر شود.

به گزارش سرو ابرکوه، دکتر محمدهادی فلاح زاده از اساتید دانشگاه در مراسم گرامیداشت سالروز 15 دی و گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به ابرکوه، اظهار کرد: برگزاری نکوداشت امری ضروری و نشان دهنده امتداد یک جریان است. در همین راستا به مسئولین پیشنهاد می شود از سال های آتی، این مراسم را ساعات غیر اداری برگزار کنند تا مراجعین به ادارات دچار مشکل و سردرگمی نشوند.

مسئله ولایت برخاسته از دین است و خاستگاه سیاسی و حکومتی ندارد
فلاح زاده تصریح کرد: مسئله ولایت، پیروی از ائمه(ع) و جانشینان آنها، مسئله ای است دینی و برخاسته از خاستگاه، قرآنی و مذهبی، نه یک خاستگاه حکومتی و سیاسی. لذا اگر مردم برای بزرگداشت ایام الله های مختلف اهتمام می ورزند بخاطر این است که از دین آنان سرچشمه گرفته و آنچه موجب تداوم و انسجام انقلاب اسلامی شده است، جز روح مذهب و اصالت دینی جامعه نبوده است.

سرخوردگی مردم از عملکرد مسئولین است، نه از دین
وی خاطرنشان کرد: برخی ادعا می کنند که جامعه از دین برگشته و سرخورده شده است، در حالی که این سرخوردگی و نارضایتی از عملکرد ما مسئولین است، نه از دین. مردم راه را گم نکنند و عملکرد مسئولین باعث نشود از محور ولایت و خط ائمه(ع) جدا شوند؛ چرا که این دین است که تا کنون باعث انسجام، همبستگی، پیروزی در جنگ و اقتدار در منطقه شده است.

هویت ملی و دینی در تضاد نیستند
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه هویت ملی و دینی هم پوشان هستند، گفت: آنانی که دم از هویت ملی می زنند و آن را در مقابل هویت دینی قرار می دهند، بدانند که در طول تاریخ این فتاوای مراجع بود که هر زمان کشور با خطر مواجه می شد، از آن دفاع می کرد؛ یا جنگ ایران و عراق تنها جنگ بود که قسمتی از خاک ایران به یغما نرفت، زیرا در آن زمان اولاد حضرت زهرا(س) بر کشور حاکم بود.

مسئولین اجازه ندهند عرصه های هنری به دست بیگانگان بیفتد
فلاح زاده با بیان اینکه باید به احساسات جوانان احترام گذاشته شود، اذعان کرد: مسئله دین چند وجهی است لذا جوانان را تنها با نماز جمعه، مراسم دعا و روضه نمی توان به سمت دین جذب کرد؛ بلکه باید تور فرهنگی را در عرصه های مختلف هنری، شعر، موسیقی، فیلم و ... پهن کرد تا هم این عرصه ها به دست بیگانگان نیفتد و هم دایره حضور و جذب جوانان را هر لحظه گسترده تر کنیم.

وی اضافه کرد: عرصه هایی که امروز در حوزه فرهنگی و هنری مورد تاخت و تاز قرار می گیرد باید به گونه ای برنامه ریزی شود که ما زیان نبینیم. همیشه نباید به فکر بالاتر باشیم که عده ای بیایند و برای ما طرح و پیشنهاد بدهند، بلکه خودمان باید اقدام کنیم تا جوانان خلاق و ایده پرداز را از دست ندهیم.

وظیفه ولایتمداران جذب حداکثری ودفع حداقلی است
فلاح زاده ادامه داد: درست از در کشور برخی بی عدالتی ها و نارضایتی ها وجود دارد، اما مسئله دین ورای این موارد است؛ لذا نباید در جهت تضعیف نظام قدم برداشت و به گونه ای عمل کرد که دین تضعیف شود. از یک سو خودمان را متدین، طرفدار مردم و حقوق بشر و دیگران را بی دین جلوه ندهیم.

حجت الاسلام فلاح زاده در خاتمه گفت: وظیفه مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی این است که همه را در خیمه دین و ولایت جای دهند و طوری عمل نکنند که عده ای از این جایگاه ترد شوند. همچنین وظیفه ولایتمداران جذب حداکثری و دفع حداقلی مردم و به ویژه جوانان است.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (5 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد