Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در واکنش به خبر جوان معلول؛

مطالبه مهریه حق قانونی بانوان است/ هر گونه سوءبرداشت از این خبر دور از اخلاق است


دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، گفت : خبر جوان معلول صرفاً جهت بیان مشکلات معلولین جامعه منتشرشده است و هرگونه سوءبرداشت و استفاده در راستای اهداف دیگر، دور از اخلاق است.

به گزارش سرو ابرکوه؛ چند روز پیش خبری با عنوان «فلج که می‌شوی کل زندگی‌ات فلج می‌شود/ قضا و قدر خدا برای هرکسی اتفاق می‌افتد» از زبان جوان معلول ابرکوهی در این پایگاه خبری، منتشر شد، که بعضی افراد برداشت‌های سوء از آن داشتند.

در همین خصوص محمدحسین ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، اظهار کرد : این خبر صرفاً جهت مطرح کردن مشکلات قشر معلول و توان‌خواه که درصدی از جامعه را تشکیل می‌دهند، منتشرشده است.

ابراهیمی، با اشاره به بحث مهریه که یکی از موضوعات مطرح‌شده در خبر فوق بوده است، گفت : مهریه حق قانونی و شرعی بانوان است و از زمان عقد زوجه حق مطالبه آن را دارد.

وی تصریح کرد : پرداختن به معضلات مهریه‌های سنگین که موضوع بسیاری پرونده‌های قضایی در دادگاه ها را تشکیل می‌دهد و ترویج فرهنگ مهریه‌های کم جهت تسهیل امر ازدواج و شروع زندگی مشترک، یکی دیگر از اهداف این خبر بوده است تا هشداری جدی برای خانواده‌ها و به‌خصوص جوانان در شرف ازدواج باشد.

ابراهیمی تأکید کرد : لذا هیچ گروه یا فردی حق محکوم کردن خانواده‌های موردنظر در این گزارش را ندارد، چراکه مسائل و مشکلات خانوادگی برای همه جامعه (اعم از سالم و معلول و...) ممکن است رخ دهد و تنها دادگاه خانواده حق قضاوت در حوزه قضایی این پرونده‌ها را دارد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (4 Votes)
The average rating is 3.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد