Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در واکنش به سخنان اخیر فرماندار ابرکوه منتشر شد

نامه دلسوزانه جوانان ابرکوهی به فرماندار/در جستجوی واقعیت با 18 سؤال


عده ای از جوانان فرهیخته ابرکوه در نامه ای به فرماندار شهرستان، از وی به عنوان نماینده ارشد دولت در ابرکوه، خواستار بیان دست آورد برجام و نتایج آن شدند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ جمعی از جوانان فعال ابرکوهی در واکنش به سخنان اخیر فرماندار شهرستان در جلسه شورای اداری، که با این تیتر"موفقیت تیم هسته ای شایسته جشن ملی بود..." در همین پایگاه منتشر شد، با نوشتن نامه ای به وی، خواستار برشمردن دستاوردهای برجام شدند.

متن کامل نامه بدین شرح است:

جناب آقای رسولی

فرماندار محترم و بسیجی شهرستان ابرکوه

سلام علیکم

احتراما ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر خدمت جنابعالی و همکارانتان، پیرو مصاحبه و صحبت اخیر آن مقام محترم در خصوص برجام نکات و سوالاتی به محضر گرامیتان می رسد، باشد که پاسخگویی جناب عالی بدان ها زمینه را برای کشف واقعیت هویدا سازد.

1) در طلیعه کلام از فرصت پیش آمده استفاده کرده و مراتب تشکر و قدردانی خود را از زحمات شما و همکاران دستگاه  های تابعه جهت عمران و آبادی شهر شهید پرور ابرکوه ارج نهاده و به تمامی پرسنل معتقد و متعهد آن مجموعه خسته نباشید گفته و برای شما و آن دوستان طلب ثواب و خیرکثیر از درگاه منان خواستاریم، از دولت تدبیر و امید نیز به جهت تحمل سختی ها و مشکلات ذات کشور داری کمال تشکر داشته و امیدواریم مجموعه تلاش های مجدانه کابینه محترم دولت، بستر تشکیل جامعه نمونه اسلامی را فراهم آورد و دشمن غدار تا بن دندان مسلح آمریکا را به عقب نشینی بیش از پیش وادار کند. اجرهم عندالله

2) در صحبت خویش که از طریق سایت ها دریافت کردیم به مباحثی اشاره فرموده بودید که 3 گزاره از آن ها بیش از بقیه توجه ما را به خود جلب کرد: الف) بسیاری برجام را بر نمی تابند و آنرا کوچک می شمارند ب) عده ای دست آوردهای برجام را نمی بینند ج) صاحبان تریبون ها نباید کاری کنند که مردم از آن ها ناراحت شوند.

3) سوال اصلی این وجیزه پیش روی شما، که توسط جمعی از جوانان ابرکوه به نگارش در آمده نیز دقیقا در همین 3 گزاره فوق الذکر ریشه دارد. براستی دست آورد برجام چیست؟ و کجای برجام قابل دیدن است که ما را به دیدن آن دعوت می کنید؟

4) برای روشن شدن سؤال فوق خیلی تلاش کرده ایم ولی موفق به یافتن جواب نشده ایم. شاید بپرسید چرا؟! و جواب خیلی روشن است: همه چیز محرمانه است!. وقتی معاون رئیس جمهور از سری بودن دو سند برجام خبر می دهد؛ وقتی قرارداد پژو به عنوان شاهکار برجام محرمانه است، وقتی قراردادهای گازی حتی برای نمایندگان مجلس محرمانه است و وقتی قرارداد خرید هواپیما نیز محرمانه است! ما دقیقا برای کدام دست آوردی که دولت شفاف بیان کرده، دست بزنیم؟ نکند توقع دارید مانند احمد خرم وزیر سابق دولت اصلاحات، به این دست آورد تصنعی دل خوش کنیم که برجام سایه جنگ را از ایران دور کرد؟! براستی این است دست آورد فتح الفتوح دولت مطبوعتان؟

5) بینی و بین الله شما تاکنون متن برجام را مطالعه کرده اید؟ میدانید چه ملحقات و پیوست هایی دارد؟ برایتان سؤال پیش آمده که چرا علیرغم تاکید رهبری، دولت از ارائه آن به مجلس خودداری کرد؟ چرا بعد از درخواست چندین باره رئیس جمهور از اساتید دانشگاه مبنی بر دفاع از توافقات هسته ای نه تنها استقبال گسترده ای نشد که بیش از 300 استاد طراز اول کشور در حوزه های فنون جدید نامه انتقادی سرگشاده به رئیس جمهور زدند؟

6) فرموده اید تریبون دارها نباید کاری کنند مردم ناراحت شوند و ما به این سخن برآمده از بصیرت تان تبریک گفته و همنواییم با جنابعالی. چون می بینیم در تریبون های کشور، شورای نگهبان زیر هجمه قرار میگیرد! دست آوردهای علمی کشور در حد آبگوشت بزباش پایین می آید و بسیجی پای رکاب انقلاب افراطی و منتقد دلسوز، بزدل خوانده می شود. لیست این واژها بیش از آنچه هست که بتوان در مقاله ای گنجاند و خود جزوه ایست بلند بالا!

7) کاش نام کسانی را که تریبون دارند و برجام را بر نمی تابند گفته بودید. در سال اول توافق ژنو تا نزدیکی های توافق لوزان، صداوسیمای جمهوری اسلامی حتی یک دقیقه! تکرار می کنیم در یکسال حتی یک دقیقه هم به مخالفان وقت صحبت نداد. هیچ مسئولی از دولت، تاکنون حاضر به مناظره مستقیم با مخالفان برجام نشده و روزانه در کشور، بیش از 20 روزنامه ملی در وصف و به به و چه چه برجام چاپ می شود. روسای محترم قوای سه گانه و رییس محترم مجمع تشخیص هم که به دفعات حمایت کرده اند از برجام. پس به راستی مرجع ضمیر واژهایتان کیست؟

و اما در باب تنویر افکار عمومی، نکاتی مرقوم می شود:

8) براساس اخبار منتشره که مورد تکذیب وزارت راه نیز قرار نگرفته، ایران از فرانسه 117 هواپیما خریده است که 12 فروند آن از نوع آ380 می باشد. شرکت سازنده این نوع هواپیما علیرغم تلاش زیاد در سه سال اخیر حتی یک فروند، دقت کنید که حتی یک فروند! از آنرا در دنیا نتوانسته بود به فروش برساند.

قیمت این 12 خرید که فقط برای سفرهای خارجی می باشد و به علت غول پیکر بودن توان نشستن در هیچ فرودگاهی از کشور بجز امام(ره) را ندارد 20 هزار میلیارد تومان می باشد. یعنی دولت در هدیه پسابرجامی خود، 20 هزار میلیارد تومان معادل 6 ماه یارانه نقدی کل کشور را خرج خرید 12 هواپیما کرده!

جناب آقای رسولی! جنابعالی که مدیر اجرایی هستید می دانید با این 20 هزار میلیارد تومان می شد 2 میلیون مسکن مهر ساخت یا وام ازدواج معوقه 436 هزار جوان ازدواج کرده را داد و یا می شد 163 کیلومتر مترو احداث کرد.( در حال حاضر کل مترو 183 کیلومتر است).

بدور از هر نگاه سیاسی در خلوت خودتان تامل فرموده و قضاوت کنید دومیلیون مسکن مهر یا 163 کیلومتر مترو و یا وام حدود نیم میلیون فرد در انتظار، مهمتر بود یا خرید 12 هواپیما؟ شاید ناراحت شوید وقتی بدانید این هواپیماها که سالی 1 میلیارد دلار برای کشور قسط ایجاد کرده تنها در صورتی تحویل ایران می شود که براساس قانون، آمریکا اجازه بدهد؟ شما را ارجاع می دهم به نامه چند وقت قبل وزیر راه که در آن اعلام کرده به دلیل نبود نقدینگی پروژه های راهسازی متوقف شده است.

9) قرارداد دیگر با شرکت پژو نیز خالی از سؤال نیست. چرا با شرکتی که سابقه خیانت 800 میلیون یورویی در حق این مردم دارد دولت قرار داد بسته؟ چرا مدل های مورد توافق عمری بیش از 6 سال دارند که مانع جدی برای صادرات آنها از کشور ایجاد می کند؟

10) بررسی متن برجام نشان می دهد ایران می تواند نفت بفروشد ولی قادر به برداشت پول آن نیست و باید به جای آن کالا و اجناس بخرد. دلیل این امر واضح است: به دلیل کوتاهی عده ای، در متن برجام اشاره ای از بند ای قانون آی اف سی ای و همچنین 1247 نشده است.

جناب آقای رسولی در همین دولت یازدهم به گفته آقای جنتی وزیر ارشاد، کشور حدود 17 میلیارد دلار یعنی حدود 50 هزار میلیارد تومان بابت انتصاب زنگنه و قضیه هولوکاست گونه کرسنت جریمه شده است و البته جدیدا نیز گویا 2 میلیارد دلار معادل 7 هزار میلیارد تومان بابت قرار داد گازی با ترکیه.!

حال که بحث نفت و گاز است بد نیست بدانید که میانگین قیمت نفت در دولت دهم و یازدهم تنها چند دلار تفاوت داشته ( تکرار میشود میانگین قیمت) با این همه پروژه بنزین ستاره خلیج فارس در دولت قبل با 80 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل دولت آقای روحانی شد که در دو سال تنها 9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این پروژه روزانه 30 میلیون لیتر بنزین می تواند تولید کند و همانطور که مستحضرید برخلاف رویه دولت قبل، دولت یازدهم همینک روزانه 10 میلیون لیتر بنزین وارد می کند. غصه پر قصه پالایشگاه های بندرعباس و اصفهان که در شرف افتتاح بود، در دولت قبل و در این دولت نیمه تعطیل شد بماند.

جهت استحضار خاطر مبارکتان از شوق دولت برای نزدیکی به شرکت هایی مانند شل فقط از شما دعوت می کنیم تاریخ این شرکت صهیونیستی تبار و نقشش آن در کودتای 28 مرداد را نگاه کنید. نتیجه اعتراض به عملکرد زنگنه را هم که در قالب بازداشت 48 دختر بسیجی محجبه مشاهده کردید.

11)جناب آقای رسولی اعداد و ارقام بالا در حالیست که به گواه آمار بودجه جاری دولت قبل در سال 91 تنها 89 هزار میلیارد تومان بوده و در این دولت، در سال 93 بیش از 144 هزار میلیارد تومان. حجم نقدینگی تاسف بار کنونی حدود 900 هزار میلیارد نیز بماند که چه دارد بر سر اقتصاد از رکود گذشته (بقول رییس جمهور) دوباره به رکود افتاده!! کشور می کند.

برای دریافت پیام کاهش تورم از 49 درصد دولت قبل به 12 درصد دولت کنونی که بارها از لسان رئیس جمهور و سایرین مطرح شده به میان مردم سری بزنید و بگوئید آیا کاهش 37 درصدی افت تورم را در دو سال حس کرده اید؟ تحقیقی کنید و از تعداد کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل کشور و تجمعات کارگران این دو سال اطلاعاتی بدست آورید. داستان دفن مرغ و سیب زمینی و خرما و.. نیز باشد برای موعدی دیگر.

12)اینک که دامنه سؤالات بدینجا کشید، بد نیست از جنابعالی بپرسیم بنظرتان چرا رهبری که برای مثلا قهرمانی تیم کشتی پیام تبریک می دهند تاکنون و در تمام مکاتبات برجامی با رییس جمهور تبریک نگفته اند؟

بنظرتان چرا رهبری عملکرد هسته ای دولت و برجام را با واژه هایی نظیر مسئله بیاد ماندنی و عبرت آموز، پرابهام، عدم غفلت از خدعه آمریکا و البته واژه «هزینه سنگین» یاد میکنند؟

چرا برای سند برجام که دولت همگان را تعریف از آن دعوت و جنابعالی از جشن ملی یاد میکنید رهبری و مجلس و شورای عالی امنیت ملی حدود 30 تبصره و ماده و متمم برآن باید بزنند تا بلکه از گزند عواقبش در امان ماند؟ هرچند ما نیز به تبعیت از آن امام عزیز از زحمات مجدانه تیم هسته ای به عنوان سربازان انقلابی عرضه دیپلماسی این مرزو بوم تشکر کرده و می کنیم.

13) فرماندار محترم ابرکوه: اسرائیل اتمام ساخت راکتور اراکی را که دولت با سیمان قلبش را پر کرد پریدن پرنده از قفس می دانست. این راکتور بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی تا خرداد 92 داشت و اینک به مثابه بدنی است بدون قلب!

صهیونیست های افراطی دست آورد برجام را تا حدی می دانند که حتی مدعی اند با حمله نظامی نیز نمی توانستیم اینقدر موفقیت بدست آوریم!! نابودی ذخایر استراتژیک اورانیوم و آزمایشگاه معمولی شدن فردو و امحاء سانتریفیوژها و.. تنها گوشه ای از موفقیت های برجام نیست؟

14) و اما در بعد خارجی؛ نیز خوشبختانه چنان عزتی به پاسپورت ما در پسابرجام برگشته که بعد از مصادره اموال بنیاد علوی در آمریکا و بعد از راه ندادن نماینده دولت در نیویورک، کار بالاتر گرفت و عربستان اعلان نبرد همه جانبه علیه ایران کرد. این عزت زایدالوصف به همین جا ختم نشد و دولت کومور و جیبوتی نیز با ما قطع رابطه کردند و دستگاه دیپلماسی برجام آفرین ما، در شهادت شیخ نمر و قتل عام 1000 شیعه نیجریه ای و کشتار 7 هزار نفری مسلمانان در منا صرفا به محکومیت لسانی بسنده کرد.

آقای رسولی آخرین ورق این عزت پاسپورتی پسابرجامی! همین چند وقت قبل بود که وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد برای اعطای ویزا به ایرانیان 100 دلار بهمراه آزمایش ایدز خواهد گرفت!! این عزت براستی آقای فرماندار ریشه در چه تفکری دارد؟

15)آقای فرماندار به گفته آقای پور قاضی، عضو اتاق بازرگانی ایران در ماه های اخیر پسابرجامی، 145 هیات خارجی به ایران آمده اند که تنها به عقد یک قرار داد منجر شده است. جنابعالی این را دست آورد می دانید؟ حتما مستحضرید که درخواست اغلب آنها این است که ما اسرائیل را برسمیت بشناسیم و بعد آنها سرمایه گذاری کنند. از دید شما این ها نشانه های تلاش برای تغییر هویت اسلامی انقلاب ما توسط دشمن نیست که رهبری بارها در مورد آن هشدار داده اند؟

16) در حالی که استقبال مردم از شاهکار عبور از رکود دولت، یعنی طرح اعتباری کارت خرید فقط 7 درصد بوده مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرده است که تاثیر برجام در رشد اقتصادی فقط 8 دهم درصد است. البته بد نیست بپرسیم به نظر شما چرا بانک مرکزی از آمار رشد اقتصادی امسال طفره می رود و آن را سانسور می کند؟

17) از دست آوردهای دیگر برجام آن است که در فردای تصویب برجام که دولت همگان را به جشن دعوت می کرد و فرمانداری ها و بخش داری ها بنر تبریک زده بودند، آمریکا مطابق دستور اجرایی 13599 تمامی بانک های ایران از جمله مرکزی، ملت، تجارت، صادرات و شرکت ملی نفت را مشمول توقیف دارایی در این کشور دانست!! این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا با 246 رای طرح مالی تروریسم ایران را تصویب کرد که مقدمه در لیست تروریسم قرار گرفتن سپاه را فراهم میکند. آیا برای در لیست تروریسم گرفتن سپاه توقع جشن از ما دارید؟

18) حرف در این باره بسیار است و از آنجا که جنابعالی بحق اشاره به پرشور کردن انتخابات کردید خاطر نشان می کنیم از لوازم این مهم که رهبری آنرا لیله القدر انقلاب می دانند این است که نه مجری در انتخابات دخالت کند و نه مسئولین ارکان قانونی را مورد هجمه قرار دهند. نگاهی به آلبوم تصویری سایت ها بیاندازید و ببینید حضور گسترده دولتی ها در متینگ های انتخاباتی مؤید این قضیه هست؟

آقای رسولی براستی چرا رئیس جمهوری که خود تاکنون 9 بار از شورای نگهبان در سال های اخیر تایید صلاحیت گرفته است آن را به سلیقه کاری متهم می کند.

برادر ارجمند و انقلابی!

بیش از 950 روز از عمر 1500 روزه دولت میگذرد و ما شاید 4 بار برای توافق هسته ای جشن گرفته ایم و هورا کشیده ایم. آیا زمان تحقق وعده 100 روزه اصلاح اقتصاد نرسیده است؟

در پایان، بار دیگر ضمن تشکر از زحمات حضرت عالی و همکارانتان از درگاه ایزد منان توفیق و موفقیت دولت محترم یازدهم را که بحق در وسط کارزار سخت مدیریتی کشور قرار دارد مسئلت داریم و مشتاقانه منتظر پاسخ سؤالات مذکور هستیم. هرچند ممنون میشویم که جلسه حضوری و دوطرفه ترتیب دهید تا هم جمع حاضر از نزدیک با خدمات و دست آوردهای مجموعه تحت مدیریتتان آشنا شود و هم در فضای دوستانه نکاتی در باب شهر و عملکرد دولت به استحضار مبارک برسد.

با تقدیم احترام مجدد. بهمن 1394

ابوالفضل شفیعی مسئول آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور و دبیر همایش ملی انقلاب اسلامی و استحکام ساخت درونی نظام
علیرضا زارع شهر آبادی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
حمید رضا رضایی مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
فتانه عبدالغفاری دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد و ارشد فیزیک هسته ای
زینب اسدی دبیر خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد
محمد علی امینی عضو بسیج دانشجویی دانشگاه شهید شریف و مسئول حلقه مطالعاتی افسران
محمد حسین مهدی پور عضو هیات عالی نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران
مصطفی قاسمی پور مسئول تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور و دبیر همایش ملی انقلاب اسلامی نگاه به آینده پرسش از درون

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (5 Votes)
The average rating is 4.6 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد