Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مراسم گرامیداشت روز ابرکوه:

نامگذاری اماکن و نهادها به نام امام رضا(ع)، حضور ویژه ایشان را در ابرکوه نشان می دهد


آیت الله علیدوست در مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) به ابرکوه گفت: در ابرکوه باید مدارس، خیابان ها، نهاد ها و ... به نام این امام بزرگوار نامگذاری شود تا هر کسی که وارد این شهر می شود احساس کند حضور امام رضا(ع) در ابرکوه یک حضور ویژه بوده است.

علیدوست

به گزارش سروابرکوه، آیت الله ابوالقاسم علیدوست مدرس درس خارج حوزه علمیه قم، در روز 17 آبان که به نام "روز ابرکوه" نامگذاری شده است پس از ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) به مسجد بیرون طی سخنرانی مختصری اظهار داشت: در مورد مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان دو نظریه وجود دارد: اول اینکه امام از مسیر قم عبور کرده اند و نظریه دیگر که دقیق تر می باشد و تاریخ دانان هم آن را تایید کرده اند این است که امام از ابرکوه به سمت طبس و نیشابور رفته و سپس به خراسان رسیده اند.

علیدوست خاطرنشان کرد: آنچه که آستان قدس رضوی به عنوان مسیر رسمی عبور امام می شناسد و از جهاتی هم تایید می شود همین مسیر است زیرا مامون و ابن عباس اصرار داشتند امام را از مسیری غیر متعارف و خلوت که با مردم تماس نداشته باشند عبور دهند. در آن زمان مسیر قم، یک راه رسمی و شلوغ بوده که مورد نظر مامون و بنی عباس نبود.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: به هر حال دست تقدیر باعث شد که ابرکوه مدت 24 یا 48 ساعت میزبان امام رضا(ع) باشد؛ لذا شهری که در طول تاریخ از محبان اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) بوده است، شایسته است که وضع بهتری داشته باشد. در ابرکوه باید مدارس، خیابان ها، نهاد ها و ... به نام این امام بزرگوار نامگذاری شود تا هر کسی که وارد این شهر می شود احساس کند حضور امام رضا(ع) در ابرکوه یک حضور ویژه بوده است.

آیت الله علیدوست تصریح کرد: خداوند وقتی ظرفیتی به یک جمعیت می دهد، آنها باید بهترین استفاده را از آن ببرند تا خدا نیز نعمت های افزونش را نصیبشان کند و اگر قدردان آن نباشند مصداق کفران نعمت است که مجازات شدیدی در پی دارد. لذا بار سنگین قدردانی از این نعمت بزرگ بر دوش شما مردم است و باید بدانیدکه بی تردید نام امام رضا(ع) شمارا به اینجاکشانده است.

وی با اشاره به چند صفت برجسته از اوصاف بیشمار امام رضا(ع) ابراز داشت: زیارت امام رضا(ع) ثواب عظیم و عجیبی دارد. به این علت که اولا زیارت ایشان متمم حج است و ثانیا زیارت امام رضا(ع) حج فقرا محسوب می شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد