Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون رئیس جمهور در شورای اداری ابرکوه مطرح کرد:

پیروزی در جنگ تحمیلی و مذاکرات هسته ای شاه بیت غزل انقلاب/ تحقق مردم سالاری دینی با بلوغ سیاسی در 7 اسفند/ گردشگری ابرکوه باید پویا تر از قبل شود+ عکس


سلطانی فر معاون رئیس جمهور پس از بازدید از آثار و بناهای تاریخی ابرکوه، در شورای اداری شهرستان گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در این شهر وجود دارد، صنعت گردشگری اینجا باید پویاتر و فعال تر از قبل باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، عصر امروز جلسه شورای اداری شهرستان با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و همچنین محمد مهدی شرافت مدیر کل میراث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد.


در ابتدای این مراسم سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه به ارائه بیوگرافی شهرستان و همچنین بیان مشکلات و کمبودهای این منطقه پرداخت و از معاون رئیس جمهور و هیئت همراه خواستار مساعدت و پشتیبانی در راستای رفع مشکلات و توسعه شهرستان شد.


بلوغ سیاسی مردم در 7 اسفند مردم سالاری دینی را محقق کرد
سلطانی فر ضمن قدردانی از مردم جهت حضور در صحنه انتخابات اظهار کرد: امروز پس از گذشت سال های زیاد از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم تلاش برخی برای کمرنگ کردن حضور مردم، شاهد بلوغ سیاسی بالای مردم به دور از ناهنجاری ها و بداخلاقی ها بودیم و هر فرد با رأی خود نظرش را اعلام کرد که این بزرگ ترین دستاورد انقلاب یعنی تحقق مردم سالاری دینی.


وی افزود: امید است این حضور، حمایت و پشتیبانی مردم که به برکت تدابیر مقام معظم رهبری (حفظ الله) محقق شد تدوام داشته باشد و نظام جمهوری اسلامی ایران، نمونه بارز یک نظام مردمی را به جهان عرضه نماید.


روند تورم در سال 94 کاهش داشت
معاون رئیس جمهور با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی در سال 94 گفت: شرایط سخت اقتصادی با درایت و تدابیر روزهای پایانی خود را سپری می کند درحالی که روند تورم در کشور کاهش داشت و ما مجبور نبودیم مثل برخی از کشورها از منابع بین المللی پول قرض کنیم ویا قیمت فراورده های نفتی را افزایش دهیم.


پیروزی در جنگ تحمیلی و مذاکرات هسته ای شاه بیت غزل انقلاب
سلطانی فر تصریح کرد: اجرای برجام پس از فرآیند مذاکرات 30 ماه، با 2 هدف مهم لغو تحریم ها و حفظ انرژی هسته ای صورت گرفت؛ لذا می توان گفت پیروزی در جنگ تحمیلی و همچنین مذاکرات سنگین، کمرشکن و نابرابر با گروه 1+5 که با حمایت رهبر و ریزبینی رئیس جمهور به پیروزی رسید به عنوان شاه بیت غزل انقلاب هستند.


وی با بیان اینکه در آینده شاهد رونق اقتصادی کشور خواهیم بود اضافه کرد: درایت تیم مذاکره کننده موجب شد تا کشور را از بحران بیرون بکشیم و در مسیر توسعه قرار دهیم.


گردشگری ابرکوه باید پویا تر از قبل شود
معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه طرح های مصوب سفر ریاست جمهوری به گونه ای است که ظرف 2 سال باید عملی شود گفت: با توجه به مطالعات قبلی و همچنین بازدید های امروز از آثار تاریخی برجسته موجود در این خطه کویری، ابرکوه می تواند در بخش گردشگری پویاتر و فعال تر از گذشته باشد.


سلطانی فر تصریح کرد: ابرکوه با داشتن بناهای خشتی قدیمی و ارزشمند، امکانات طبیعی مطلوب می تواند به مرکز طبیعت گردی و بوم گردی تبدیل شود، مشروط به اینکه تمرکز ویژه ای در بخش گردشگری صورت گیرد تا ظرف 2 الی سه سال آینده شاهد  توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال در این شهرستان باشیم.


استفاده از ظرفیت های گردشگری ابرکوه جهت توسعه و ایجاد اشتغال
وی افزود: شهرهای گردشگری به دو دسته مقصد ومعبر قابل تقسیم هستند که ابرکوه به دلیل فقدان امکانات اقامتی، رفاهی و پذیرایی مناسب برای گردشگران در زمره شهرهای معبر قرار گرفته است که این موضوع نمی تواند در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال این شهر کارایی چندانی داشته باشد.


معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مسئولین باید از ظرفیت های گردشگری ابرکوه که همانا خانه های خشتی و قدیمی می باشد به عنوان اماکن پذیرایی سنتی استفاده نمایند تا گردشگران بیشتر به این منطقه جذب شده و در آن توقف داشته باشند.


سلطانی فر ابرکوه را به عنوان یکی از شهرهای مهمی دانست که روزی منزلگاه امام رضا(ع) بوده و در این رابطه گفت: این امتیاز خود یکی از بزرگ ترین شاخصه برای استفاده بهینه در راستای مقاصد گردشگری استان وحتی کشور می باشد.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه توسعه بخش گردشگری ابرکوه نیازمند یک برنامه ریزی خوب و دقیق از سوی مسئولین است، قول مساعد داد تا در این راستا امکانات و تسهیلات لازم را فراهم نموده و همچنین حمایت های لازم را به عمل آورد.


وی در پایان سرمایه گذاری بخش خصوصی را یکی از موارد مهم در جهت توسعه گردشگری عنوان کرد.

گفتنی است سلطانی فر و هیئت همراه در سفر یک روزه به ابرکوه، از بناها و آثار تاریخی شهرستان دیدن کردند.


انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد