Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

حجت الاسلام فروهر:

یکی از بهترین فیلترها در خصوص کنترل و فرهنگ سازی فضای مجازی نماز است


معاون آموزش دفتر مطالعات فضای مجازی قم گفت:ما باید با فرهنگ سازی و کنترل صحیح این فضا اجازه سوء استفاده را بگیریم و یکی از بهترین فیلترها در این باره نماز است .

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از بافق خبر؛ صبح امروز اجلاس استانی نماز درسالن همایشهای آهنشهر بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام فروهر گفت:امروز فضای مجازی آنچنان پیشرفت کرده که هر انسانی به تنهایی یک تولید کننده محتوا و خبر است و این در حالی است که ما هنوز در ابتدای راه هستیم.

معاون آموزش دفتر مطالعات فضای مجازی قم افزود: تمام سرعتی که درانتقال اخبار و اطلاعات مشاهده میشود نسبت به پیش بینی ها که در سال 2020 رخ میدهد ناچیز است چرا که گفته میشود در در آن زمان 70%حواس انسانی درگیر فضای مجازی است .

وی عنوان داشت:در ایران کاربران روزانه پنج ساعت و نیم از فضای مجازی استفاده میکنند ولی در کشورهای پیشرفته و دارای سواد رسانه ای اگر کسی  9 ساعت در هفته ازفضای مجازی استفاده کند به عنوان معتاد این فضا روانه کلینیک ترک اعتیاد فضای مجازی میشود که این استفاده بیش از حد کاربران ایرانی خود یک مسئله است.

فروهر با بیان اینکه در آینده اسمارتها دغدغه ساز هستند تاکید کرد:دغدغه ها در آینده به خاطر این است که نه تنهای گوشیهای هوشمند وجود خواهند داشت بلکه ماشینهای هوشمند،خانه های هوشمند،شهرهای هوشمند و غیره نیز وجود خواهند داشت.

کارشناس مسائل فضای رسانه ای اظهار داشت:مسئله اصلی زندگی دوم یا زندگی مجازی انسانها است که بسیار مورد بحث کارشناسان جهانی قرار گرفته اما همین فضای مجازی با ساختاری که دارد خود فرصتی است .

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فضای مجازی فرصتی است برای اتصال در جهت روشن شدن حقایق گفت:ما باید با فرهنگ سازی و کنترل صحیح این فضا اجازه سوء استفاده را بگیریم و یکی از بهترین فیلترها در این باره نماز است انّ الصّلاة تنهى عن الفحشاء و المنکر .

انتهای پیام/

Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد