Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرکل امور شهری، روستایی و شوراهای یزد:

71 درصد شورای شهر ابرکوه را فرهنگیان تشکیل می دهند


مدیرکل امور شهری، روستایی و شوراهای یزد گفت: بالغ بر 80 درصد اعضای شورای شهر مهریز، 71 درصد شورای شهر ابرکوه و 57 درصد از اعضای شورای شهر میبد را فرهنگیان تشکیل می‌دهند.

به گزارش سروابرکوه، سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد در جلسه شورای آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای انجام اقدامات و جبران عقب ماندگی ها باید متکی به خود بود و نباید چشم به دست دولت داشت، اظهار کرد: فرهنگیان به ویژه پیشکسوتان این عرصه پرچمداران مشارکت هستند.

وی عنوان کرد: برای پیشبرد امور باید از مشارکت مردم، خیران و دستگاه‌های مختلف استفاده کرده زیرا هر جا مشارکت به میان بیاید، امور معطل نمی ماند.

میرمحمدی اظهار امیدواری کرد: تفکر شورایی و مشارکت جویی روز به روز در استان یزد گسترده‌تر شود و در پیشرفت امور مختلف آنان تاثیرگذاری بیشتری را از سوی فرهنگیان به ویژه پیشکسوتان شاهد باشیم.

میرمحمدی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش باید نمونه انجام کار شورایی موفق باشد، بیان کرد: اعضای شورای آموزش و پرورش باید در کنار یکدیگر برای حل مسائل راهکار پیدا کنند و با اولویت بندی برنامه ها، امور را ساماندهی کنند.

وی در مورد مشکلات فرهنگیان با بیان اینکه بیشترین مشکلات فرهنگیان در حوزه حقوق و مزایا و سطح درآمدی خلاصه شده است، افزود: اتفاقات خوبی طی سال های اخیر افتاده و اگر به منحنی دریافت‌ها در طول سال‌های اخیر توجه شود، آنگاه بیشتر می شود قضاوت کرد و قانع بود.

استاندار یزد تاکید کرد: دولت همواره نگاه ویژه ای به فرهنگیان دارد اما افزایش ناگهانی حقوق‌ها امکان پذیر نیست و به محض اینکه گشایشی در اقتصاد کشور حاصل شود، دولت قدم‌هایی نیز برای فرهنگیان بر خواهد داشت.

مدیرکل امور شهری، روستایی و شوراهای استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به مشارکت فرهنگیان در اداره امور شهر و روستا در مناطق مختلف استان یزد اظهار داشت: ۴۳ نفر از مجموع ۱۲۹ نفر از اعضای شوراهای شهر در سراسر استان یزد را فرهنگیان تشکیل می دهند.

محمود شاکری شمسی بیان کرد: آمار فرهنگیان در شوراهای روستا نیز قابل توجه است و این مشارکت فرهنگیان در شوراها می تواند نویدبخش همکاری تنگاتنگ شوراها و شهرداری ها با آموزش و پرورش باشد.

وی مناطق بفروئیه، عقدا، مهریز، میبد، ابرکوه و اشکذر را از جمله شهرهایی اعلام کرد کرد بیشتر اعضای شورای آنها را فرهنگیان تشکیل می دهند.

شاکری شمسی عنوان کرد: بالغ بر 80  درصد اعضای شورای شهر مهریز، 71 درصد شورای شهر ابرکوه و 57 درصد از اعضای شورای شهر میبد را فرهنگیان تشکیل می‌دهند.

منبع: مهر و فارس




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد