Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

«علی برکت الله » ...!

«علی برکت الله» در خدمت خالصانه است نه تحمیل هزینه گزاف بر گرده مردم !


آیا به جاست که رئیس دولت با صرف هزینه های گزاف از گرده مردم ، تنها 12 ساعت به دیاری سفر کند و از آنجا بدون مراجعه به پروژه ها، تنها و تنها از طریق سیستم « ویدئوکنفرانس» و با جمله « علی برکت الله » آنها را افتتاح کرد؟!

سرو ابرکوه؛ هفدم اسفندماه سال جاری مردمان دیار « دارالعباده یزد» میزبان رئیس و هیأت دولت «تدبیر و امید» بودند .

جدای از حرف و حدیث هایی که پیش از سفر جناب روحانی در خصوص هزینه ها و شائبه هایی که در مورد نحوه تأمین هزینه و نوع عملکرد «ستادهای مردمی ! استقبال » از رئیس جمهور در بین مردم و رسانه ها رد و بدل می شود نکاتی یاد آور می شود :

شاید یکی از مهم‌ترين اثرگذاري سفرهای استانی هیأت دولت ، می بایست تسريع در روند رسيدگي به امور و مشکلات مردم باشد، همانگونه که از قديم گفته‌اند « شنيدن كِي بود مانند ديدن » و از سوی دیگر موجب تزریق روحیه نشاط و امید در بدنه جامعه خواهد شد.

موافقان سفرهای استانی مزایایی را برای وقوع این سفرها بر شمرده‌اند که از جمله آنها می‌توان موارد زیر را برشمرد:

از نظر سیاسی ـ اجتماعی، حضور رئیس جمهور و هیئت وزیران در دورترین و محروم ترین نقاط کشور باعث تعامل و ارتباط متقابل مردم و مسئولان می‌شود؛ همچنین مسئولان ، بیشتر با روحیات و نیازهای مردم آشنا می‌شوند.

حضور در مناطق مختلف ایران و جلسات بحث و تصمیم‌گیری باعث کاهش تمرکززدایی اداری و کاهش فرایند انجام کار می‌شود.

حضور مردم در استقبال از رئیس جمهور، نوعی نمایش یکپارچگی و وحدت در مقابل دشمنان ایران است.

بررسی پرونده‌های نیمه تمام از نزدیک و رفع موانع مالی و حقوقی آنها.
این سفرها می‌تواند به رشد متوازن کشور و همچنین توجه بیشتر به روستاها و مناطق محروم می‌شود.

از طرفی رهبر فرزانه انقلاب اسلامى در بیانات خود در ديدار استانداران دولت قبل که در هشتم اسفند 84 برگزار شد، فرمودند : «سفرهاى استانىِ آقاى رئيس جمهور و هيئت دولت، جزوِ كارهاى خيلى خوب است. رفتن در ميان مردم و حرف ها را بى واسطه از زبان آنها شنيدن، خيلى در شكل بخشيدن به انگيزه هاى آن كسى كه كار متوجه به اوست، تأثير دارد.»

و یا در ديدار رئيس جمهور و اعضاى هيأت دولت قبل که به مناسبت هفته دولت در چهارم شهریور 86 انجام شد، اظهار داشتند : « در رساندن خدمت به افراد محروم جامعه و عدالت، به اعتقاد اين مسئله ى سفرهاى استانى خيلى مهم است. اين كارى كه آقايان بر دوش گرفتيد و راه افتاديد و رفتيد و همه جاى كشور را زير پا گذاشتيد و با مردم تماس گرفتيد و از نزديك درد دله اى مردم را ـ كه از زبان مسؤولينشان، ائمه ى جمعه شان و افراد شاخصشان گفته مى شود ـ شنيديد، خيلى به نظر من خوب است» .
البته هیچ انسان عاقلی استفاده از تکنولوژی را منع نمی کند ؛ اما از سوی دیگر استفاده از این ابزار می بایست عاقلانه و به صرفه باشد .

استفاده از سیستم « ویدئوکنفرانس» به جای حضور در پروژه ها برای افتتاح و رفع موانع و مشکلات موجود یکی از پارامترهایی است که همگان بر آن صحه می نهند ؛ اما نه آنگونه که جناب روحانی از آن در سفر اخیر خود به استان « دارالعلم یزد » بهره گرفت!

آیا به جاست که رئیس دولت با صرف هزینه های گزاف از گرده مردم ، تنها 12 ساعت به دیاری سفر کند و از آنجا بدون مراجعه به پروژه ها ، تنها و تنها از طریق سیستم « ویدئوکنفرانس» و با جمله « علی برکت الله » آنها را افتتاح کرد ؟!
مگر نمی شد از همان کاخ ریاست جمهوری و از کنار استخر و سونا و جکوزی مهیا شده ، پروژها را در سرتاسر ایران اسلامی و حتی سرتاسر دنیا ! از طریق « ویدئوکنفرانس » افتتاح کرد و مردم هم این همه هزینه های گزاف را متحمل نشوند؟!
خداوند به این صرفه جویی ها بیشتر « برکت » خواهد داد یا به این همه اسراف ؛ آن هم از جیب مردم؟!

در این سفر چنان هزینه های تشریفات روحانی و هیئت همراه گزاف شد که شوق الشعرا ، یکی از فعالان رسانه ای اصلاح طلب نیز تاب از کف داد و نوشت :
« بیش از چهارصد نفر هییت همراه و نیروهای حفاظت رییس جمهور چند رو قبل از سفر در هتل های یزد مستقر شده و بازار ترمه یزد نیز پس از مدت ها  تکان بزرگی به خود خورده و شاهد فروش نزدیک به یک میلیارد تومانی  گردید،  و  فقط  مسؤلان شیرینی سازی  حاج خلیفه رهبر می دانند که  چقدر شیرینی در روزهای منتهی به سفر رییس جمهور به یزد،  سفارش داده و خریداری شده است و سهم هر وزیر و هر نفر از هییت همراه  و هر نیروی حفاظت رییس جمهور  چقدر بوده است، و البته انگار شیرینی مخصوص رییس جمهور به آزمایشگاه  فرستاده شده تا پس از آزمایش، جناب  دکتر حسن روحانی آن را میل بفرمایند!
در پشت  تکیه  امیرچخماق محوطه به انبار تبدیل شده ای، به سرعت صاف و آسفالت شده و یک وی آی پی تشریفاتی مبله و توالت مخصوص برای رییس جمهور در آن محل ساخته می شود !
تریبون مورد استفاده رییس جمهور  برای سخنرانی نیز طبق دستور از تهران خریداری می شود و پنکه های و سیستم های مجهز تهویه هوا،  محل  استقرار  رییس جمهور  در هر جا و محل را بر روی هیجده درجه نگه  می دارند! تا مبادا خدای ناکرده  گزندی به وجود مبارک رییس جمهور برسد!
به دلیل  فرصت  محدود  سفر که  کمتر از دوازده ساعت بود،  رییس جمهور  بعد از ظهر خواب کوتاهی را بر روی  تختخواب مخصوص انجام داده و در آن مدت دستور داده می شود تا هلیکوپترها نیز بخاطر آشفته نشدن خواب رییس جمهور در آسمان یزد به  پرواز در  نیایند!! »

و یا «نارین نیوز»، یکی از رسانه های محلی یزد از شرط عجیب مجید انصاری ، معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داد که وی شرط سفر به شهرستان میبد را همراهی چندین «خودروی شاسی بلند » برای انتقال وی از مرکز استان اعلام کرد!!
ظاهراً مسئولان این شهرستان نیز که دستشان از چاره کوتاه بوده و چنین خودرویی در اختیار نداشته اند، دست به دامن چند شهروند سرمایه دار میبدی شده و از آنان درخواست کرده اند خودروهای شخصی خود را برای سفر این مسئول به شهرستان در اختیار قرار دهند !!

به هرحال نمی توان به تجمل گرایی و تحمیل هزینه های گزاف بر گرده مردم روی آورد و از سوی دیگر به « علی برکت الله » ؛ که « برکت خدا » در خدمت خالصانه و صادقانه به « خلق خدا» است .

مرصاد بصیر

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد