Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرهنگی که بسته بندی صادر می شود

«نفوذ»؛ کلید واژه ای که از اهداف طرف مقابل در مذاکره خبر می دهد


«نفوذ»، کلید واژه ای مهم نه در حاشیه که در متن این مذاکرات بود که خبر از اهداف اصلی طرف مقابل می داد. کنش و اقدامات بعدی آمریکایی ها نیز به خوبی خبر از این موضوع می دهد.

به گزارش سرو ابرکوه، مجموعه گفتگوهای هسته ای کشورمان با 1+5 و مذاکرات محدود ـ صرفاً حول موضوع هسته ای ـ با آمریکا، پس از رسیدن به ایستگاه جمع بندی در وین حواشی فراوان و قابل تأملی به همراه داشت.

پس از جمع بندی مذاکرات طولانی مدت طرفین در وین، و نهایی شدن و پیموده شدن مسیر قانونی، شاهد حرکت ها و کدهای ویژه ای هستیم که همه آنها در تائید نظر رهبر انقلاب پیرامون چرایی روی آوردن آمریکا به مذاکرات، تحلیل و بررسی می شود.

رهبری معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) با ایشان با اشاره به اهداف فراتر از مذاکرات هسته ای امریکایی ها و با تبیین کلید واژه مهم «نفوذ» به بستن راه نفوذ آنها اشاره کرده و فرمودند: «آ‌ن‌ها به خیال خودشان، در این جریان مذاکرات هسته‌ای -این توافقی که حالا نه در اینجا هنوز تکلیفش معلوم است، نه در آمریکا... نیّت آن‌ها این بود که از این مذاکرات و از این توافق، وسیله‌ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور. ما این راه را بستیم و این راه را به طور قاطع خواهیم بست؛ نه نفوذ اقتصادی آمریکایی‌ها را در کشورمان اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی آنها را، نه حضور سیاسی آنها را، نه نفوذ فرهنگی آنها را؛ با همه‌ی توان -که این توان هم بحمدالله امروز توان زیادی است- مقابله خواهیم کرد؛ اجازه نخواهیم داد. در منطقه هم همین‌جور؛ در منطقه هم آن‌ها می‌خواهند نفوذ ایجاد کنند؛ حضور برای خودشان دست‌وپا کنند و اهداف خودشان را در منطقه دنبال کنند.»

«نفوذ»، کلید واژه ای مهم نه در حاشیه که در متن این مذاکرات بود که خبر از اهداف اصلی طرف مقابل می داد. کنش و اقدامات بعدی آمریکایی ها نیز به خوبی خبر از این موضوع می دهد.

یکی از خط های نفوذی که مدتی کوتاه پس از پایان مذاکرات در وین از سوی طرف مقابل پیگیری شد، خط نفوذ فرهنگی بود.

یک روز پس از پایان گفتگوها و قرائت بیانیه مشترک طرفین، شرکت آمریکایی مک دونالد به عنوان نماد جهانی کاپیتالیسم آمریکایی با قراردادن فرم درخواست راه اندازی و تأسیس شعبه زنجیره ای اش در ایران بر روی وبسایت رسمی خود، این خط نفوذ را آغاز کرد. اقدامی که خیلی زود مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و این خبر به جمع پربازدیدترین اخبار رسانه ها راه یافت. پوشش ویژه رسانه ای این خبر نیز چه در داخل و چه خارج از کشور جای تامل و بررسی بیشتر دارد.

منبع: گیلان خبر




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد