Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شهردار ابرکوه مطرح کرد:

ابرکوه قربانی توسعه صنعت/ تبدیل شهرداری ها به بنگاه اقتصادی، تهدیدی جدی برای رسالت این مجموعه


شهردار ابرکوه در نشست اعضای شورای شهر ابرکوه و مهردشت گفت: گاهی هدف توسعه قربانی ابزارهای آن می شود همچنان که ابرکوه بارها قربانی توسعه صنعت شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، حسین حاتمی شهردار ابروکوه در نشست اعضای شورای شهر ابرکوه و مهردشت با غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استان های کشور اظهار کرد: سی سال روند توسعه اقتصادی در ابرکوه و بدست نیامدن نتیجه رضایت بخش ممکن است ناشی از نگرش مسئولین باشد که باید اصلاح گردد.

حاتمی خاطرنشان کرد: توسعه یک شهر یعنی توسعه همه جانبه کالبدی، امکاناتی و خدماتی که صنعت، کشاورزی، گردشگری و ... از ابزارهای مورد نیاز آن هستند. گاهی آنچنان برای این ابزارها وقت صرف می شود که «هدف» قربانی آن می شود؛ همچنان که شهر ابرکوه بارها قربانی توسعه صنعت شده است. کارخانه فولادی که قرار است در این شهر افتتاح شود، هزارو یک تبعات منفی به دنبال دارد تا ایجاد اشتغال کند و باعث توسعه شود.

وی تصریح کرد: شاید اگر دولت و مسئولین اجرایی کشور به این نتیجه می رسیدند که به طور مستقیم به فصل عمران و توسعه شهری توجه بیشتری شود، اولا کالبد شهر و امکانات توسعه پیدا می کرد و قطعا رغبت برای سرمایه گذاری بیشتر می شد در نهایت منجر به رضایت مندی حداکثری مردم می شد.

شهردار ابرکوه تأکید کرد: از طرفی شهرداری ها همیشه ترغیب به جذب درآمدهای پایدار می شوند در صورتی که هیچ گونه تمهیدات و امکانات قانوی لازم برای چنین کاری فراهم نشده است. لذا تبدیل شهرداری ها به بنگاه های اقتصادی یک تهدید است که رسالت اصلی شهرسازی شهرداری را تحت الشعاع قرار می دهد.

حاتمی در پایان یادآور شد: با توجه به ضعف اقتصادی دولت نسبت به دوره مشابقه قبل، هماهنگی اعضای شورای شهر ابرکوه و مهردشت در سال های اخیر رشد مطلوبی داشته و رضایت نسبی مردم را موجب شده است.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد