Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندار ابرکوه مطرح کرد

اختصاص بودجه 8 میلیارد ریالی به حوزه گردشگری/ ارگ شهرسب ابرکوه دومین ارگ تاریخی کشور


فرماندار ابرکوه گفت: در سال جاری 8 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه گردشگری، صنایع دستی و احیا و باسازی بناهای تاریخی این شهرستان اختصاص داده شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، سید نبی رسولی فرماندار شهرستان اظهار کرد: در سال جاری 8 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه گردشگری، صنایع دستی و احیا و باسازی بناهای تاریخی این شهرستان اختصاص داده شده که نسبت به سال قبل 80درصد افزایش داشته است که این میزان بودجه برای 15 پروژه میراث فرهنگی هزینه خواهد شد.

رسولی با بیان اینکه ابرکوه بخاطر آثار طبیعی و تاریخی شاخص جزو 14 شهر نمونه گردشگری کشور بشمار می رود، افزود: زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در این شهرستان از هر حیث فراهم است .

وی با اشاره به اینکه درخت سرو ابرکوه نخستین درختی است که در جهان بیش از 4500 سال قدمت دارد اضافه کرد: کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد برای ثبت جهانی این درخت کهنسال تلاش جدی داشته است.

رسولی اضافه کرد: این شهرستان ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد و می تواند دراین بخش، اشتغال خوبی را فراهم آورد وموجب توسعه و آبادانی منطقه شود.

وی در گفتگو با ایرنا ضمن اشاره به اینکه ارگ شهرسب ابرکوه با 17 هزارمترمربع مساحت پس از ارگ بم، ارگ دوم ایران نام گرفته است، خاطرنشان کرد: درصورتی که این ارگ بزرگ درکنار جاده ابرکوه یزد مرمت و احیا شود در جذب توریست و گردشگر بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد