Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد:

ادبیات مشکوک روحانی شایسته کشور نبود/«نظارت های فراتر از آژانس»؛ مهمترین خواسته دشمن در روند مذاکرات!


معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد در خصوص موضوع نظارت ها در مذاکرات هسته ای گفت: مهمترین هدفی که دشمن در مذاکرات هسته ای به دنبال دست یابی به آن است همین مسأله نظارت های بی حد و حساب از سراسر ایران است و در همین راستا دشمن سعی می کند با تفسیر وسیع خود، این نظارت ها را به دیگر زمینه ها نیز تسری دهد.

به گزارش سرو ابرکوه، معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد در مصاحبه با عصر سیاست، در خصوص آینده تحولات یمن اظهار داشت: این تحولاتی که اکنون در یمن در جریان است در دراز مدت به نفع مردم یمن خواهد بود و مردم یمن به پشتوانه مبارزات کنونی خود که هم اعتقادی و تاریخی است عربستان را خوار و ذلیل می کنند.

 

مردم یمن باید بهای استقلال خود را بدهند

غلامحسین دشتی افزود: مردم یمن در کوتاه مدت دچار سختی و مشکل می شوند و این بهایی است که برای استقلال باید پرداخت شود و خون های زیادی باید به پای نهال نوپای انقلاب یمن ریخته شود تا این انقلاب رشد و نمو کند و بتواند بر ایادی استکبار پیروز شود.

 

وی با اشاره به تجربه جدید ملت های آزادی چون، عراق، فلسطین و لبنان در ایستادی در برابر دشمنان تصریح کرد: مردم یمن مشروط بر اینکه مسیر استقامت و پایداری خود را ادامه دهند و تسلیم دشمنان نشوند در آینده، خود سرنوشت کشورشان را رقم خواهند زد و نسیم بیداری را به عربستان نیز گسترش می دهند.

 

تجاوز به یمن، عربستان را منزوی کرده است/آل سعود در سراشیبی سقوط

رئیس مجمع بسیج استان یزد تاکید کرد: عربستان بزرگترین اشتباه تاریخی خود را مرتکب شده است و همین تجاوز باعث می شود نه در یمن و نه در تحولات آینده جهان و منطقه جایگاهی نداشته باشد و به طور مستمر در سراشیبی سقوط گام بردارد.

 

دشتی در خصوص مسأله نظارت در برنامه هسته ای اظهار داشت: یکی از خطوط قرمزی که جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ترسیم کرده است نظارت در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی است و به طور قطع ایران رژیم نظارت های جداگانه برایکشور را نخواهد پذیرفت.

 

«نظارت های فراتر از آژانس»؛ مهمترین خواسته دشمن در روند مذاکرات

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: مهمترین هدفی که دشمن در مذاکرات هسته ای به دنبال دست یابی به آن است همین مسأله نظارت های بی حد و حساب از سراسر ایران است و در همین راستا دشمن  سعی  می کند با تفسیر وسیع خود، این نظارت ها را به دیگر زمینه ها نیز تسری دهد.

 

وی تصریح کرد:این نظارت های گسترده امنیت ملی ما را به زیر سوال خواهد برد و نافی استقلال، امنیت و تمامیت ارزی کشور خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران این نظارت های فرا قانونی را نخواهد پذیرفت و این موضوع از خطوط قرمز نظام است و باید حراست شود.

 

مسئولین، ادبیات خود را اصلاح کنند/ادبیات روحانی، شایسته کشور نبود

غلامحسین دشتی با اشاره به برخی سخنان نسنجیده مسئولین در جدا کردن قانون از اسلام عنوان کرد: این سخنان آقایان می تواند دو وجه داشته باشد که در وجه بدبینانه آن پشت چنین سخنانی یک تفکر سکولار قرار دارد.ما یکسری قانون داریم که باید اجرا شود که تعدادی از آن ها مبنای دینی  دارد و تعدادی غیر دینی مثلا عرفی هستند.

 

رئیس مجمع بسیج استان یزد در ادامه گفت: در جامعه مدنی غربی که به جدایی دین از سیاست منتج شده است بر این اعتقاد است که برای ادامه زندگی نیازمند قوانینی هستیم و این قانون زمانی مقبولیت پیدا می کند که بیش از 50درصد رأی پشت آن باشد و این مبنای جامعه سکولار غربی است و ادبیات هم همین است که ما مجری قانون هستیم چه دینی باشد و چه غیر دینی که این ادبیات به هیچ وجه با جامعه اسلامی متناسب نیست.

 

این تحلیل گر برجسته مسائل سیاسی در ادامه افزود: ما در جامعه اسلامی آن چه که اجرا می شود و قبل از آن به قانون بدل شده است که قانون اساسی نیز بر آن صحه گذاشته است این است که اگر قوانین اسلامی نباشد بایستی حذف شود و وجود فقهای شورای نگهبان نیز در همین راستا است.

 

وی با بیان اینکه چیزی که در جمهوری اسلامی ایران قانون است، قانون اسلام است و این ادبیاتی که ما مجری قانون هستیم نه اسلام این شبهه را ایجاد می کند که قوانین کشور اسلامی است یا خیر در صورتی که حضرت امام خمینی ره فرمودند: هرکس از چراغ قرمز عبور کند خلاف شرع مرتکب شده است پس این مبنای قوانین نیروی انتظامی است.

 

دشتی تاکید کرد: هرچیزی که در جامعه مبنای نظم، انضباط و امنیت داشته باشد که قانون است پس آن قانون اسلامی است زیرا آنچه قانون است باید اسلامی باشد و اسلامی یعنی هم عقلانی است و هم شرعی زیرا کل ما حکم به العقل حکم به الشرع مبنای قوانین اسلام است.بنابراین با یک دید خوش بینانه می توان سخنان مسئولین را ادبیات بد نامید که این ادبیات شایسته جامعه اسلامی نیست و در یک دید بدبینانه القاء تفکرات سکولار به جامعه است که نمونه هایی از آن را برخی مسئولین در شیراز نشان دادند با سخنان خود مبنی بر با دوستان مروت با دشمنان مدارا.

 

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد تاکید کرد: این سخنان مشکوک است زیرا مدارا با دشمنانی چون آمریکا و صهیونیسم موجودیت کشور و اسلام را تحت الشعاع قرار می دهد زیرا فرهنگ اسلامی و قرآنی به ما گوش زد می کند که با کفار می توانید رابطه داشته باشید ولی با کسانی که به عهد خود پایبند نیستند، حق ارتباط ندارید.

 

وی در پایان تصریح کرد: این نوع ادبیات ها در فضای سیاسی و روابط بین الملل مضر است و بایستی دقیق تر سخن گفت و اگر در شکل بد بینانه عده ای قصد تئوریزه کردن سکولاریسم را دارند بدانند مردم در مسأله دین خود با کسی رودربایستی و مماشات ندارند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد