Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

اراجیف اوباما غرور ملی ما را هدف گرفته است/ عزت ۳۵ ساله، مدیون شعار «مرگ بر آمریکا» است


خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد از اظهارات اخیر اوباما در تهدید نظامی ایران، گفت: اراجیف اوباما و کری غرور ملی ما را هدف گرفته است.

به گزارش سروابرکوه به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز تهران در سخنانی بصیرت را چراغ راه زندگی سعادتمندانه دانست و گفت: این بصیرت از رهگذر تقوا به دست می‌آید.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت مرحوم حسن حبیبی افزود: لازم است که در اینجا یاد و خاطره دانشمند فرهیخته، دکتر حسن حبیبی که امروز سالگرد وی است را گرامی بدارم. وی دانشمندی فرهیخته و دارای سوابق روشن قبل از انقلاب و خدمات ارزشمند پس از پیروزی انقلاب بود.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد:‌ زمانی بنده خدمت مقام معظم رهبری بودم که مشاهده کردم مرحوم حسن حبیبی پاکتی را آورده که روی آن نوشته شده بود، سهم خودم، همسرم و فرزندانم، که این نشان دهنده ارادت این مرحوم به مقام معظم رهبری است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: لازم است که در اینجا ایام نور، سعادت، سیادت و سربلندی را بزرگ بداریم.

آیت‌الله خاتمی در ادامه تصریح کرد: بزرگداشت دهه فجر شکر نعمت الهی است. بزرگداشت این ایام شکر نعمت حاکمیت دین در مقابل 57 سال دین‌ستیزی، آزادی در مقابل 57 سال خفقان کور، استقلال در برابر 57 سال بردگی است. اینها نعمت‌هایی است که خداوند به این ملت عنایت کرده و انشاءالله این نعمت تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه داشته باشد.

وی در ادامه بیعت با روح امام خمینی(ره) و بنیانگذار نظام مقدس جمهور اسلامی ایران را یکی دیگر از دلایل بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر دانست و افزود: بزرگداشت این ایام بیعت با خون پاک شهیدان است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در همین زمینه تاکید کرد: شهیدان عزیز، پرچمی که شما در این مملکت برافراشتید به یاری خداوند زمین نخواهد ماند. بزرگداشت دهه فجر یعنی اینکه این فجرآفرینان راهتان را دنبال می‌کنند.

جشن‌های پیروزی انقلاب باید مردمی باشد/ بودجه را واقع‌بینانه ببندید

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: وظیفه نهادهای دولتی این است که پرچم جشن بزنند، اما جشن‌های پیروزی انقلاب باید مردمی باشد و در مساجد و حسینیه‌‌ها جشن انقلاب برپا شود و وفاداران انقلاب، برکات انقلاب و توطئه‌های دشمنان را برای نسل‌های دوم و سوم انقلاب بازگو کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به بررسی لایحه بودجه سال 93 در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و در توصیه‌‌ای به نمایندگان مردم در خانه ملت گفت: از نمایندگان مردم در مجلس می‌خواهم که بودجه را واقع‌بینانه ببیندید. جهت‌گیری عدالت‌مدارانه بودجه در نظر شما باشد و رسیدگی به مشکلات مناطق محروم را مدنظر قرار دهید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در همین زمینه افزود: بودجه را به گونه‌ای ببیندید که ساختار درونی نظام تقویت شود و از طرفی نیز در کنار توجه به معیشت، به علم و فناوری و فرهنگ و به خصوص فرهنگ دینی، توجه ویژه داشته باشید. البته از نمایندگان می‌خواهم که به عنوان وکلای ملت، ابتدا لایحه بودجه را مطالعه کنند و با مطالعه به آن رای دهند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد