Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر کل استاندارد استان یزد:

از 130 واحد تولیدی ابرکوه، تنها 18 واحد آن استاندارد است/عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی، علت ضعف استاندارد


مدیر کل استاندارد استان گفت: در ابرکوه تنها 18 واحد تولیدی پروانه استاندارد دارد و این نشان از ضعف ما در هماهنگی با دستگاه های اجرایی است.

به گزارش سرو ابرکوه، محمد حسین ماجدی اردکانی مدیر کل استاندارد استان یزد، میهمان ویژه جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه بود که در جمع مدیران به بیان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته جهت استاندارد سازی در استان، به سوالات مسئولین دستگاه های اجرایی پاسخ گفت.
ماجدی مدیر کل استاندارد استان اظهار کرد: مسئله ای که تقریبا همیشه با آن در ارتباط هستیم، استاندارد است که از نظر دینی و قانونی نیز بسیار مورد تأکید بوده و باید بیش از پیش به این مسئله اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه نقطه ضعف ما  عدم هماهنگی با دستگاه های اجرایی است تصریح کرد: با وجود بیش از 130 واحد تولیدی در ابرکوه تنها 18 مورد آن دارای پرونده استاندارد است و این رقم نسبت به کل واحدها بسیار ناچیز است. لذا باید از این پس با همکاری، هماهنگی و تعامل دستگاه های اجرایی در راستای افزایش این آمار و ارقام تلاش مضاعف صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به بازرسی واحدهای صنفی در قالب طرح«طاها» افزود: در سال 93 از تمام واحدهای صنفی ابرکوه بازدید و از ابتدای امسال از 40 واحد نمونه برداری شده است. زندگی سرو 4 هزار ساله ابرکوه نشان از فرهنگ مراقبت و دوست داری طبیعت مردمان آن است و امیدواریم که این نماد ملی به زودی نشانه فرهنگ استاندارد در ابرکوه باشد.

ماجدی در پاسخ به این مسئله که چرا «استاندارد، استاندارد نیست» گفت: در واحدهای تولید استان سعی بر این است که هیچ محصول غیر استانداردی روانه بازار نشود و در همین راستا، سال گذشته 264 واحد خاطی با اخطار و تذکر کتبی مواجه شدند. در صورتی که همین روند را ادامه دهند به زودی واحدهای آنان تعطیل خواهد شد. حتی اگر در محدوده استان استاندارد را در تولید تمامی محصولات رعایت کنیم، باز هم محصولاتی از خارج استان وارد می شوند که ممکن است دارای این مشخصه نباشند.

مدیر کل استاندارد استان تأکید کرد: مسئله استاندارد سازی خود استاندارد نیاز به بررسی های کلان در سطح ملی دارد. اگر این موضوع در کل کشور رعایت شود خواهیم دید که پس از مدتی هیچ محصول غیر استاندارد و هیچ مکان غیر ایمنی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد