Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

جاذبه های گردشگری دیده نشده ابرکوه؛

از چشمه آب ترش و تپه های رنگی تا کوه پنج انگشتی ابرکوه در قاب دوربین


کوه پنج انگشتی، کوه چکو، چشمه آب ترش و آب متک، تپه های رنگی، کوه خاکُک و... بسیاری از دیدنی های ابرکوه است که مورد توجه قرار نگرفته و کمتر معرفی شدند.

به گزارش سرو ابرکوه، ابرکوه شهری تاریخی و با قدمت است که بسیاری از جاذبه های گردشگری و دیدنی های شناخته شده آن که در کشور و جهان بی نظیر می باشد، نظر هر بیننده را به خود جلب می کند.

گنبد عالی، یخچال های خشتی، خانه آقازاده و مجموعه پردیس که شامل چند خانه تاریخی است، موزه مردم شناسی خانه صولت، سرو دومین موجود زنده جهان، تنها بخشی از آثار و بناهای تاریخی ابرکوه است و باید بگویم که این شهر دارای بسیاری از دیدنی ها است که هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفته اند و یا کمتر معرفی شدند.

مجاهد کرباسی رئیس اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: به جز آثار غیرمنقول و ناملموس شهرستان که شاخص است، آثار طبیعی در ابرکوه وجود دارد که در نوع خود بی نظیر می باشد.

کرباسی با اشاره به اینکه ابرکوه در حوزه  گردشگری نیز دارای قابایت ها و پتانسیل هایی است، افزود: ابرکوه در این حوزه و جذب گردشگران داخلی و خارجی حرف هایی برای گفتن دارد، که امیدواریم با مطرح شدن آن در نمایشگاه های بین المللی، سمینارها، رسانه ها و. . .  در سطح کشور و بین الملل شناخته شود.

رئیس اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه، ضمن بیان این مطلب که در اولین سمینار معرفی ابرکوه، آثار طبیعی هم معرفی شدند، خاطر نشان کرد: سرو کهن سال 4500 ساله، پده هارونی 800 ساله، درخت بنه بداف 2 هزار ساله سه اثر طبیعی هستند که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

وی تصریح کرد: کوه پنج  انگشتی در منطقه هارنی، مجموعه کوه اعلا شامل؛ کوه عیش، چند دره؛ دره عباسی، دره انجیری، کوه چکو و سنگ نگاره ها در منطقه تیجرد، چشمه آب ترش، تپه ها و خاک های رنگارنگ اطراف در مسیر جاده جرقوییه، کوه خاکک و منطقه کویری در کلپه، کوه و چشمه آب متک و کوه های اطراف در مسیر جاده ابرکوه- فراغه و قناتی که طبیعت زیبای داخل آن هنر خالق را به تصویر می کشد، از جمله آثاری است که کمتر معرفی و مورد بازدید قرار گرفته است.

کرباسی در پایان از فعالین حوزه گردشگری و بخش خصوصی که در این راستا و برای شناساندن ابرکوه قدم بر می دارند، همچنین رقیه مجرد ابرقوئی و سعید رضائیان که در تهیه و ارسال این تصاویر همکاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

کوه پنج انگشتی

کوه چکو، غار و سنگ نگاره ها از مجموعه کوه های اعلا

چشمه آب ترش 

کوه خاکُک

تپه های رنگی

 

چشمه آب متک و کوه های اطراف

کویر

 

قنات

 

درخت بنه بداف

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد