Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس فضای مجازی :

استفاده از کانال‌های پیام رسان در ایران نگران کننده است/جای خالی «محتوا» در فضای مجازی


کارشناس فضای مجازی گفت: متأسفانه تلگرام تا حد زیادی محلی برای فعالیت دشمن شده است و چه بسا خیلی از مشکلات نظیر طلاق و خشونت ناشی از استفاده نادرست از این ابرازهای فضای مجازی است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، عبدالله مروّتی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) یزد گفت: متأسفانه طبق آمار منتشر شده استفاده از کانال‌های پیام رسان در ایران نگران کننده است و بطور میانگین استفاده هر نفر از کانال‌ها 5 تا 9 ساعت گزارش شده؛ در صورتیکه همین آمار در کشورهای غربی در حد 20 الی 30 دقیقه در روز است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی که در فضای مجازی داریم عدم داشتن محتوا است اظهار کرد: باید تلاش کرد تا در فضای مجازی تولید محتوا شود زیرا اکثر افرادی که از این بستر استفاده می کنند هدف و منظور مشخصی ندارند و به نوعی ولگردی مجازی دارند .

کارشناس فضای مجازی افزود:  ما در شرایط تحریم هستیم ولی آیا از خودتان پرسیده اید که چرا در بحث تکنولوژی گوشی موبایل تحریم نیستیم و به محض اینکه یک گوشی موبایل تولید می شود به سرعت این گوشی موبایل و به وفور در سطح کشور به فروش می رسد؟

مروتی اذعان کرد: وقتی از همسر رئیس جمهور سابق آمریکا سؤال می شود که آیا شما اجازه می دهید فرزندانتان از فیس بوک استفاده کنند وی در پاسخ می گوید: من چنین کاری نمی کنم و وقتی علت را آن مجری جویا می شود در پاسخ می گوید: اینها برای ما ساخته نشده است.

وی ادامه داد: تلگرام فضای مجازی نیست و فقط یک کانال پیام رسان است اما متأسفانه در کشور ما استفاده از این ابزار بصورت افراطی و نامناسب است و  از طرف مسئولین مربوطه هم این ابزار حمایت می شود.

کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: متأسفانه تلگرام تا حد زیادی محلی برای فعالیت دشمن شده است و چه بسا خیلی از مشکلات نظیر طلاق و خشونت ناشی از استفاده نادرست از این ابرازهای فضای مجازی است.

انتهای پیام/ز.ک

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد